Above & Beyond la World Trade Plaza, efectele trance-ului

Cum Metropotamul nostru e mare meloman, ii place sa experimenteze concerte din cele mai diverse genuri, asa ca din cand in cand se regaseste si in sali de concert sau cluburi unde se aude muzica electronica din sfera trance si house, asa cum s-a intamplat si sambata noapte la concertul DJ set-ului Above & Beyond, care a avut loc la World Trade Plaza.

Ora de incepere era anuntata ora 22:00, dar am ajuns la mareata locatie in jurul orei 23:30, stiind ca vor fi cateva alte seturi in deschidere. Pentru prima data la World Trade Plaza, eram curiosi sa observam cum se prezinta si cat de adecvat este locul pentru un concert. Pana sa intram am intampinat o atitudine pe care ne este greu sa nu o catalogam ca fiind o atitudine de “club de fite” a unuia dintre angajatii de la garderoba, care parca a tinut sa ne aminteasca unde ne aflam si de ce acel gen de evenimente nu este chiar in topul preferintelor noastre. Nu intram in detalii pentru ca nu are rost, dar multumim organizatorilor care au fost foarte deschisi si saritori.

Sala si amplasarea scenei ni s-au parut alegeri fericite, chiar daca la inceput am fost putini uimiti de felul in care ne vibra cutia toracica din pricina ritmului, pana pe parcursul serii ne-am obisnuit si lucrurile au evoluat.

Above & Beyond la World Trade Plaza Above & Beyond la World Trade Plaza

Am asteptat cumintei in spatiul de lounge, o incapere separata cu mese, observand lumea care isi etala tinutele la concertul Above & Beyond, care mai de care mai stilate si colorate, tocurile inalte si sclipiciul fiind puncte de mare atractie in cazul personajelor feminine, iar in cazul barbatilor, frezele si pantalonii mulati facand mare senzatie.

Incalzirea a fost asigurata, conform anuntului, de catre Snatt & Vix, cei pe care i-am auzit si la Armin Van Buuren, si de Jaytech, care au tinut sa anime atomsfera pana in jurul orei 2:00, cand deja ajunsesem sa ne plictisim si sa ne dorim din ce in ce mai multe sosirea celor de la Above & Beyond.

Ei bine, momentul in care au venit a fost intr-adevar unul notabil, lucrurile schimbandu-se major, parca avand loc o explozie de ritm si lumina insotite de un mega-boost de energie al publicului. Intr-adevar, un DJ set cu experienta se cunoaste, se observa din felul in care comunica cu publicul si din felul in care stiu sa creasca tensiunea in muzica lor. Atmosfera a devenit una foarte psihedelica, specifica numelui genului muzical prezent, “trance”, jocurile de lumini si lasere, alaturi de imaginile de pe ecranul din spatele butoanelor care jucau feste creierului si aveau rolul de a insoti muzica catre scopul dorit al unui astfel de concert, si anume o detasare mintala si o eliberare de energie prin dans si miscare.

Noi asa am interpretat ce s-a intamplat in seara de sambata la Above & Beyond, si i-am vazut pe cei doi ca pe niste regi care isi conduc poporul dupa regulile proprii, instituindu-le persuasiv prin repetitie si grandoare. Nu spunem ca aceasta analogie nu ar fi valabila si pentru alt gen de concerte, dar dupa parerea noastra, in cazul trance-ului, si mai mult in cazul psy-trance-ului sau al genului goa, concentrarea pe anularea activitatii creierului este mai mare decat in orice alt gen de muzica, prin folosirea de mijloace aditionale sunetelor.

Poate am filosofat prea mult, va ganditi, asa ca vine si vremea sa revenim cu picioarele pe pamant, recunoscand ca aprecierea tipului acesta de concert nu a durat foarte mult pentru noi, dupa 45 de minute deja devenind obositi si plictisiti de acelasi nivel de energie, punand acest lucru pe seama experientei vaste concertistice a Metropotamului, care ii permite sa fie obiectiv si sa nu reuseasca sa se introduca prea intens intr-o astfel de atmosfera.

Asa ca, in jurul orei 3:00, dupa o ora de spalare de creier, ne-am luat talpasita si ne-am indreptat spre casa, considerand ca am avut ce gusta si invata din experienta, constienti ca petrecerea avea sa tina pana in jur de 5 dimineata in World Trade Plaza.

In final, adresam cuvinte frumoase celor de la Burn pentru organizare, iar pentru toti cititorii metropotamului iubitori de varietati muzicale, ii invitam sa ia si ei parte din cand in cand la astfel de experiente trance, chiar sunt de folos! O mica demonstratie puteti vedea aici.