of Montreal - Paralytic Stalks, album

Ai zice ca la al 11lea album o trupa nu mai are cum sa te surprinda. Ca deja pot fi usor pusi intr-o categorie. Ca, oricat de buni, si-au descoperit sunetul propriu si nu se mai arunca pe teritorii necunoscute. Lucruri care merg spuse si despre of Montreal. In cazul in care categoria/teritorul este “nebunie completa”. Paralytic Stalks, cel mai recent album al trupei din Athens, Georgia, inregistrat in studioul liderului Kevin Barnes, e tipic of Montreal, tocmai pentru ca este complet atipic.

Descris de Barnes ca fiind cel mai personal material al trupei, pe care versurile nu sunt scrise din perspectivele nici unui personaj, ci inspirate direct din viata sa, Paralytic Stalks este un album deloc vesel. Desi muzica pare venita tot dintr-o lume in care unicornii exista cu adevarat si bomboanele de zahar cresc in copaci, temele alese sunt depresia, dezgustul fata de sine si problemele in relatiile cu persoana iubita sau prietenii.

Deja lucru obisnuit pentru of Montreal, liniile melodice sunt complexe pana in punctul in care te uimesc complet, elemente aparent diferite sunt cusute cu grija la un loc intr-un mix oribitor de colorat, iar detaliile noi apar parca din senin cu fiecare ascultare. Fiecare cuvant si fiecare nota sunt teribil de teatrale, invaluite in ceata venita dintr-o masina de fun si luminate de un glob de discoteca, prietenul cel mai bun al lui Barnes.

Melodiile se metamorfozeaza constant dintr-un synthpop futurist cu o voce ca un ecou intr-un fel de minune psihedelica (Gelid Ascent), dintr-un pop cosmic intr-o melodie dance cu tobe de 4/4 (Spiteful Intervention), dintr-o melodioara pop fara griji intr-o piesa glitchy intesata cu falsettouri si lumini stroboscopice (We Will Commit Wolf Murder). Dar of Montreal functioneaza cel mai bine cand melodiile trec cu usurinta de sapte minute si stilurile se pot ingramadi linistite pentru a crea straturi peste straturi. Wintered Debts, Exorcismic Breeding Knife si Ye, Renew The Plaintiff sunt piese pe care Barnes si compania isi poarta cu mandrie eticheta de ciudati si isi lasa pasiunea pentru pop sa fie invaluita in experimentari psihedelice.

Deliciul albumului vine la final, cand of Montreal arunca si ultima urma de conventional din piesele lor pe geam: Authentic Pyrrhic Remission e o calatorie de 13 minute in care treci prin hip-hop, R&B, psihedelica, pop, muzica ambientala si orice altceva la care te-ai gandi sau nu.

Unii s-au plans ca, in ultimii patru ani, of Montreal nu s-au ridicat (mereu) la nivelul capodoperei lor din 2007, Hissing Fauna, Are You The Destroyer? Paralytic Stalks este venit din aceeasi lume ca Hissing Fauna si of Montreal reusesc sa creeze ceva la fel de suprinzator si lipsit de teama barierelor creative ca materialul din 2007.

01. Gelid Ascent
02. Spiteful Intervention
03. Dour Percentage