Youth Lagoon - The Year Of Hibernation, album

Nu e nimic neobisnuit ca un artist nou sa-si inregistreze muzica in propria camera. Inca de cand lo-fi-ul a luat viata, e un lucru normal ca un album sau cateva melodii sa fie inregistrate folosindu-se metode putin costisitoare. In urma exploziei indie, e deja trivial. The Year Of Hibernation, albumul de debut al lui Trevor Powers, nativ din Boise, Idaho, a luat viata intre cei patru pereti ai dormitorului sau. Tehnicile de inregistrare cuplate cu versurile extrem de personale ale tanarului de 22 de ani dau un album familiar cu un iz profund intim.

Ca in cazul oricarui album de indie pop produs intr-o camera, in minte apare imediat cuvantul chillwave si, sincer, Youth Lagoon, cum si-a denumit Powers proiectul, are unele afinitati specifice genului. Vocea ingropata adanc in straturile confuze ale melodiilor, nostalgie si un aer lenes care aduce a briza verii. Dar in acelasi timp, pe masura ce avanseaza, intrumentatiile devin mai pline, se apropia mai mult de cantece care par a fi scrise special pentru a fi sing-alongs. Piesele evolueaza de la sintetizatoarele delicate si percutia minimala la chitare care par ca mai au putin si explodeaza si care dau un efect cinematic muzicii.

Desi versurile se disting cu greu, vocea nu e detasata si simti cum faptul ca sta ascunsa creeaza mai repede impresia ca Powers te invita in lumea lui pentru a-ti spune un secret, decat ca te afunzi intr-un vis. De fapt, Powers, care in interviuri declara ca sufera de anxietate, asta si face. Prin versurile de pe The Year Of Hibernation, se destainuie. De la vise si spertante naive, la frica de a-ti pierde imaginatia, la izolare completa. Felul in care Powers isi construieste texturile pieselor ajuta in a contura imaginile carora le da glas. Felul in care, in momentul in care iti destainuie ceva, melodia devine si mai densa, parca in incercarea de a te sufoca.

Exista, ca in cazul multor "albume de dormitor", o problema majora. Desi placut pentru ca da coeziune albumului fara ca piesele sa fie identitice una cu alta, felul in care fiecare melodie pare a curge in urmatoarea creaza un sentiment prea puternic de asemanare si te face sa simti nevoia de ceva diferit. In acelasi timp, este la fel de adevarat ca, in spatiul putin al albumului, doar opt cantece, ar fi si greu si prea confuz sa existe variatii mari.

Dar, in ciuda acestui mic neajuns, The Year Of Hibernation e un album placut, cu care Powers se dovedeste a fi un muzician talentat, capabil sa scrie melodii contagioase si aranjamente excelente.

Tracklisting

1. Posters