White Rabbits - Milk Famous, album

Hai sa vorbim putin de Spoon. Spoon sunt o trupa care a reusit sa isi creeze propriul loc, bine definit, in lumea muzicala. Spoon sunt maestrii in a face ca sunete imperfecte sa sune perfect. Se folosesc de orice se aude din greseala (discutii din studio, un “1,2,3” spus inaintea inregistrarii propriu-zise, un feeback neintentionat), dar rezultatul este intotdeauna bine legat si nu se pierd in detalii. Incep cu Spoon pentru ca intre ei si White Rabbits exista o legatura care, oricat ar incerca, nu o sa dispara.

Incepand de la faptul ca cel de-al doilea album al trupei, It’s Frightening, a fost produs de vocalul Spoon, Britt Daniel, care si-a lasat profund amprenta pe muzica new yorkezilor. Pe acel al doilea album, White Rabbits au devenit un fel de Spoon 2.0: si ei se aruncau in tot felul de directii si "greseli" pentru a obtine un sunet cristalin. La trei ani dupa It’s Frightening, White Rabbits au schimbat producatorul, Mike McCarthy, care lucreaza si cu Spoon, dar nu au renuntat la influenta trupei din Texas. Insa si-au rafinat compozitiile si au invatat sa fie mult mai "propria formatie".

Milk Famous isi lasa influentele sa stea mai in spate si compozitorii sa stea mai drepti in fata publicului: ce auzi inca de la prima melodie, Heavy Metal, mizeria electronica, falsettourile aproape nervoase, basul elastic, chitarele disonante, sunt imperfectiuni care nu ar trebui sa prinda si care totusi te prind strans si refuza sa te lase sa pleci. Si, cel mai important, lasa personalitatea White Rabbits sa iasa la suprafata. Ce auzi pe Milk Famous nu mai e Spoon 2.0, ci o trupa care a invatat puterea aranjamentelor si a micilor glitch-uri si care pune in practica invatamintele unei formatii extraordinare folosindu-se de propriile filtre.

Ce urmeaza dupa Heavy Metal e o schimbare continua in interiorul fiecarei melodii. Nu se sfiesc sa isi inceapa piesele intr-un fel pentru a le lasa sa se metamorfozeze in cu totul altceva. Trec de la chitare garage rock la acorduri de pian parca iesite din mainile lui Ben Folds, de la mase de chitare distorsionate la melodii care par a pluti, de la sampleuri la bucati cu un aer complet neprelucrat. Cand arunca sunete parca venite de pe Hail to the Thief, cand au incursiuni in lumea alerta a psihedelicii. Singur, nu renunta la influenta Spoon, asa cum se vede clar pe Temporary: o bataie de toba care duce melodia inainte, chitare puternic distorionate si multe spatii si momente scurte de liniste, cand instrumentele intra si ies din mix, special facute pentru a lasa ascultatorul sa respire si a crea tensiune.

Dar asemanarea, cu Spoon nu mai trebuie sa ingrijoreze pe nimeni. Temporary, ca si restul Milk Famous, este dovada clara a ce pot face White Rabbits. Al treilea album este un material mult mai complex si increzator decat precedentele, pe care cei sase americani acorda atentia aranjamentelor si a puterii lor de a captiva ascultatorii. Milk Famous ii pune pe White Rabbits pe harta muzicienilor complet originali si ii ajuta sa isi contureze perfect propriul loc.

01. Heavy Metal
02. I’m Not Me
03. Hold It to the Fire