Twilight: Breaking Dawn Part 1, OST

S-o spunem din capul locului: legatura mea cu Twilight e aproape inexistenta. Nu sunt nici fan, nici nu urasc cu pasiune seria. Cartile nu am avut curiozitatea sa le citesc. Din primul film am vazut un sfert de ora si m-am dat batuta. Am avut un impuls sa vad Eclipse, pentru ca in el joaca Jack Huston (de vazut in Boardwalk Empire in rolul lui Richard Harrow), dar a cam murit. Am ajuns, din plictiseala, la Breaking Dawn Part 1, care e atat de ridicol ca parca i-as da cinci stele din cinci. Cu exceptia micilor glume de tipul “Vampires don’t sparkle, Diggory. 50 points from Hufflepuff” (da, referinta la rolul lui Robert Pattinson in Harry Potter), nu ma arunc la a ma lua de Twilight.

Singurul lucru care ma leaga de “saga” e faptul ca, la fiecare lansare de film de la partea a doua incoace, dau search pe net dupa coloana sonora. Coloana care, pentru ultimele doua filme, a fost intesata de artisti unul si unul, ale caror melodii le-am frecat pe repeat. De la siropoasele Neutron Star Collision si I Belong To You de la Muse, la capodoperele scrise de Grizzly Bear (Slow Life), Editors (No Sound But The Wind) sau The Black Keys (Chop and Change). Pana si Paramore, care au avut doua cantece in primul film, merita o mentiune.

Era logic ca si de data asta sa dau click instant, la fel ca multi altii, pe linkul catre articolul in care era anuntat tracklistul pentru al patrulea film din seria Twilight. Deja vedeam inca 50 de kilograme de mozzarella absolut delicioasa venind de la Muse, prin boxe, catre mine. Soc! In locul Muse (care nici nu apar), melodia “de rezistenta” este cantata de Bruno Mars. Domn care, pe langa un hype masiv, in premii MTV (bastion al culturii, din cate stim) si niste scandaluri, nu are prea multe de oferit.

It Will Rain nu e buna nici macar de guilty pleasure, cum e jumatate din Grenade. Are un refern tipic de Top 10 care, avand in vedere labelul pus soundtrackului (alternativ/indie rock), e o jignire adusa generatiilor de artisti care chiar fac alt/indie. Si, desi are ceva din aroma Muse, la fel ca si End Tapes a celor de la The Joy Formidable (highlightul colectiei impreuna cu Cold semnat de Aqualung & Lucy Schwartz), duce lipsa de sunetul epic cu care ne-au invatat coloanele sonore precedente.

Da, coloana sonora pune accentul pe feminin (adica multe voci de tipe) si, cu el, ca si cand vin la pachet, melodramatic. Care insemna de fapt balade multe, semi pe moarte, adormite, aparent lipsite de sentiment. Nu tu o “balada” invelita in straturi delicioase de chitare ca melodia Grizzly Bear, nu tu un alt-country ca Done All Wrong al celor de la Black Rebel Motorcycle Club. Ca sa nu mai vorbim ca n-ai parte de un moment badass, ca The Black Keys sau The Dead Weather pe precendetele coloane. Nu ca nu ar exista tentative (I Didn’t Mean It de la The Belle Brigade), dar sunt mai degraba miss, decat hit.

A doua “piesa de rezistenta”, A Thousand Years a Christinei Perri (o domnisoara care se vrea Kelly Clarkson 2.0) e groaznic de predictibila (poate ca, asta si o face perfecta pentru Breaking Dawn), in timp ce Neighbors a lui Theophilus London, o melodie care avea potential sa mai te scoata din letargie, e perfect plata si incredibil de usor de uitat.

Ce e si mai rau este ca, puse la un loc cu filmul, nici una nu iese in evidenta. Performata greu de atins, avand in vedere ca filmul in sine este complet neremarcabil.  Si uite asa, de la a astepta cu entuziasm lista cu melodii de pe soundtrack, am trecut la a astepta cu scepticism lista pentru Breaking Down Part 2.

bd.jpgTracklist:

1. The Joy Formidable – End Tapes
2.