Twerps - Twerps, album

Australienii de la Twerps nu au o atitudine mizerumpista, nu stau vesnic cu degetul mijlociu in aer (chiar deloc). Sunt genul de proscrisi care mai degraba mazgalesc de zor in jurnale, intr-un colt al curtii liceului si spera ca fata aia prea cool se va uita intr-o zi la ei. De aici si cumintenia muzicii lor. Albumul lor de debut, Twerps, este plin de melodii mid-tempo, chitare cu iz de jangle pop, usoare ca o briza si care aduc mult a sunetele tipice unor Real Estate.

Sunt piese simple, desi stii ca, daca ar vrea, ar putea sa fie o trupa complet inovatoare. Izul de psihedelica, chitara nervoasa si vocea ca un ecou de pe Jam Song o dovedesc din plin. Doar ca nu vor. Pentru ei e mai important sa fie subtili, nu evidenti. E mai important ca lucrurile sa nu ajunga pe teritorii nefamiliare, tocmai pentru a nu deveni inconfortabile sau sa isi piarda puterea de a te asigura ca totul o sa fie bine.

Versurile sunt luate fix din acel jurnal in care scriau de zor pe vremea liceului, fiind toate despre probleme cauzate de dragostea adolescentina si, ca si chitarele, foarte simple. Tind uneori sa fie melodramatice, ca cele de pe This Guy (“If you want me to/ I'll die for you"), dar in acelasi timp sunt suficient de constiente de sine inca sa nu fie prea siropoase. Vocea este uneori incredibil de fragila, parca pentru a-ti reaminti de disperarea coplesitoare pe care Twerps par sa o simta mereu.

Problema albumului e ca nu iese, prea des, dintr-un sablon: melodii melancolice, infasurate in reverberatii discrete. Sigur, uneori se arunca in a scrie un riff surf rock ca cel din Dreamin sau unul puternic colorat ca pe Through The Day sau un refren urgent, puternic distorsionat ca pe Don’t Be Surprised. In mare, totul e tinut in frau si se concentreaza pe a face un singur lucru. Ceea ce nu e rau in sine. Albumul de debut Twerps este, de fapt, o colectie de melodii incredibil de bine scrise, care te prind instant si care te fac sa fredonezi si tu versurile.

cover-homepage_large_twerps.jpgTracklist

1. Dreamin
2. Don’t Be Surprised