The Strange Boys - Live Music, album

The Strange Boys sunt inca la inceput de drum. Desi formati in 2001, la varsta de 14 ani, albumul de debut, The Strange Boys and Girls Club, a venit in 2009. Pe atunci erau mult mai orientati spre garage-rock, poate prea general, cu un iz de folk. A urmat Be Brave in 2010, LP care le-a adus mai multa atentie din partea presei si pe care au invatat sa fie mai rafinati, sa se joace mai mult cu sunetele. The Strange Boys sunt, e clar, o trupa care nu sta pe loc si creste de la album la album. Si, cum era de asteptat, Live Music (unde live rimeaza cu give) e inca un pas in fata in drumul lor de la blues punk la folk.

Se simte de la productie, mult mai curata. In fapt, albumul vine cu Side A si Side B, ca pe vremuri, un semn al autenticitatii muzicii celor patru texani. Side A este produsa de bateristul Spoon, Jim Eno, si mana sa se simte in izul mult mai pop al pieselor, in armoniile delicate al You and Me sau Saddest, in faptul ca piesele sunt mult mai directe. Side B este produs de omul cu care au lucrat la albumul de debut, Mike McHugh, si e ceva ma indraznet, mai experimental, mai stratificat.

Dar diferentele astea sunt prea fine pentru a fi simtite instant, ele trebuie descoperite. Lucrurile evidente sunt altele. Incepand de la vocea lui Ryan Sambol care in loc sa fie apropiata de Bod Dylan sau vocalii trupelor de pe compilatiile Nuggets, ca pana acum, pare ca ii datoreaza mai multe lui Tom Petty. E o voce parca venita direct dintr-un bar texan, afumata bine, iar muzica este din ce in ce mai impregnata de sunete specifice country-ului.

Dar cel mai pregnant e izul de familiar al albumului. The Strange Boys incearca de mult sa se identifice complet cu muzica 60ista, cu The Rolling Stones timpurii si The Byrds. Muzica lor e, de fapt, o combinatie intre classic rock, rockabilly si R&B, asezonata cu un punk sau niste Americana, in functie de stare. Dar The Strange Boys nu se plimba pe Memory Lane de dragul nostalgiei, o fac pentru ca nu stiu ce alt drum sa ia. Familiarul nu vine din faptul ca recunosti un acord sau o nota, ci din lejeritatea cu care cei patru isi compun muzica si cu care scriu melodii, un abandon complet si talent greu de disputat.

Singura problema e ca Live Music e prea cuminte, prea politicos, prea low key. Te-ai astepta la un moment ca Be Brave (de pe albumul cu acelasi nume), un standout care sa ridice barul in picioare si sa te puna sa canti cuvintele fie ca le stii sau nu. Fata de piesa respectiva, Live Music nu iti cere atentie, doar te trage discret de maneca si din cauza asta, poate trece neobservat de multi. Dar, in acelasi timp, cei care il vor asculta, cu siguranta vor urmari de acum cu atentie drumul pe care o iau The Strange Boys.

strange_boys_live_music.jpgTracklist:
Side A
Me And You