Surfer Blood - Tarot Classics, EP

Surfer Blood nu sunt o formatie aflata intr-o liga cu totul a lor. Cati ca ei nu au mai folosit chitare inmuiate bine in ritmuri Beach Boys si nu au scris versuri idealizate despre cum e sa fi tanar, preocupat doar de rulat tigari si persoana de care te-ai indragostit? Cate trupe cu o estetica surf-pop nu au iesit la iveala in urma succesului The Drums? Dar, asa cum a aratat albumul de debut din 2010, Astro Coast, cei patru californiei stiu sa faca lucrurile astea foarte bine. Melodii ale caror acorduri insorite te prindeau imediat, cu o usoara textura shoegaze si numai bune de ascultat cat iti afundai picioarele in nisip sau doar visai la asta.

Deloc surprinzator, un alt doilea material era asteptat cu sufletul la gura. Un succes ca Astro Coast trebuia urmat cum se cuvine cu cel putin o reconfigurare a sunetului. Desi nu se duc pana acolo, pana la a-si regandi influentele, Surfer Blood se muta insa putin mai intr-o parte, suna mai maturi cu Tarot Classics. Un simplu EP, dar care pare un format potrivit ca o manusa pentru muzica trupei, potrivita de luat in doze mici si concentrate.

Prima piesa, I’m Not Ready, usoara ca o briza, si-ar gasi fara probleme un loc foarte confortabil pe debut. Insa cele doua chitare neregulate si nuantele din vocea lui John Paul Pitts o fac sa para mult mai asezata decat orice melodie de pe Astro Coast si da impresia ca s-a investit timp in compunerea ei. Pare un ecou venit dupa petrecerea care a fost Astro Coast, sentiment pe care ti-l lasa intregul EP.

Cu un puternic iz de Pixies, cu care de altfel Surfer Blood sunt in turneu, Miranda nu e la fel de potolita ca I’m Not Ready. Pare mai degraba un val sonic decat o melodie, chitara se agita dintr-o parte in alta, in timp ce vocea contrabalanseaza aparentul optimism cu o blazare tipica si lui Frank Black si lui Morrissey. Dar revin rapid intr-o zona mai intunecata cu Voyager Reprise, varianta Surfer Blood la notiunea de balada. Cu un pian greu si un bas atent, e prima oara cand simti ca formatia scrie o piesa cu adevarat trista, desi schimbarile de tonalitate iti dau un sentiment de liniste pe masura ce melodia se apropie de sfarsit.

Piesa de inchidere, Drinking Problem, e momentul in care Surfer Blood scapa in sfarsit de umbraAstro Coast, cel mai aspru cantec de pe EP cu a lui chitara puternic distorsionata care sustine un bas fantomatic si niste clape singuratice. Aici se vede ca Surfer Blood vor sa mearga si in alte directii decat cele de pe primul material de studio si, in timp ce cu Tarot Classics ne ofera doar patru piese, varietatea de pe EP pune in prim plan o trupa mult mai rafinata si care se ridica mult peste nivelul asteptarilor.

01. I’m Not Ready
02. Miranda
03. Voyager Reprise