Summer Camp - Welcome To Condale, album

In ultima vreme, duourile el/ea par a fi o adevarata mina de aur in lumea indie. Cults, Cat’s Eyes, Tennis, Sleigh Bells si, evident, trupa despre care vorbim aici, Summer Camp, toti cu acceptiunile proprii despre cum suna un astfel de duo (de la Joe Meek si Phil Spector pentru Cat’s Eyes sau trupele de fete din anii 60 pentru Cults, la chitarele puternic distorsionate ale Sleigh Bells). Publicul cere dinamica dintre cele doua voci, tensiunea creata, povestile de dragoste despre care canta membri.

Dupa un single de debut lansat in 2009, deliciosul Ghost Train, si un ep de sase piese anul trecut, Young, Summer Camp s-au hotarat in sfarsit sa isi arate albumul de debut lumii. Produs de basistul Pulp, Steve Mackey, Welcome To Condale este descris de cei doi membrii ai trupei ca fiind o poveste a carei actiune se petrece in 1984 in orasul, exact, Condale din California.

Daca mai punem la socoteala ca filmele lui John Hughes, C86 si miscarea chillwave (desi Summer Camp sunt o trupa de indiepop pur) si-au pus amprenta pe munca celor doi, e evident de ce totul suna ca venit fix din miscarea new wave, nu ca o reinterpretarea sau ca o simpla copiere. Lucru evident inca de pe prima piesa, un disco-pop 80ist cu iz de Blondie, Better Off Without You, un imn al despartirilor imposibil de contagios si pana la ultima melodie, 1988, cu tobele sale de New Order si doza mare de nostalgie.

Asa ca anotimpul care apare in numele trupei, melodiile sunt dulci, dragute, perfecte pentru un sing-along si usoare ca o briza. Temele pieselor sunt mai degraba probleme minore ale vietii, personajele din Condale, toti adolescenti, fiind mai preocupati de despartiti, relatii, inimi frante. Ceea ce nu inseamna ca nu ar fi versuri bine scrise sau cantece extrem de bine structurate. Sunt un duo si stiu sa se joace unul cu altul in livrarea cuvintelor, sa isi raspunda, sa isi intersecteze vocile dand mult sarm bijuteriilor pop care le ies din instrumente. Iar vocea puternica a lui Elizabeth Sankey, care se rtidica deasupra instrumentalelor, e un atuu indiscutabil.

Dar, pe langa dorinta de a scrie melodii pop nostalgice, Summer Camp au si o predispozitie spre experimentare care se ragaseste la Cat’s Eyes sau Sleigh Bells. Pe masura ce Welcome To Condale avanseaza, multi-instrumentistul Jeremy Warmsley adauga straturi pieselor ca in cazul Nobody Knows You, straturi care te fac sa gandesti ca, pe viitor, Summer Camp se vor adanci in texturi care sa se indeparteze de liniile curate ale indiepopului care ii caracterizeaza momentan. Astfel de mici momente se gasesc peste tot pe album, de la goticul I Want You, pe care Warmsley suna a o combinatie intre David Byrne si Bernard Sumner de la New Order, la wall of sound-ul timid a la Suicide din fundalul Down si Brian Krakow si beatul fracturat a la New Order de pe Done Forever.

Numele trupei este un alt semn al nostalgiei celor doi: cine se mai duce in tabara de vara in ziua de azi? Pare un concept prafuit si straniu. Lucruri pe care nu poti sa le spui despre Welcome To Condale. Poate sa fie rezultatul unei iubiri pentru trecut, dar isi are radacinile bine infipte in prezent si suna incredibil de “acum” si “aici”, iar in nici un moment nu e rece, ci te primeste in lumea lui cu bratele deschise.

Summer-Camp_wtc.jpgTracklist:

01 Better Off Without You
02 Brian Krakow