S.C.U.M - Again Into Eyes, album

Nu e usor sa pornesti la drum cu o anumita eticheta. Numiti dupa manifestul lui Valerie Solanas, S.C.U.M s-au aflat mereu in umbra fratilor mai mari The Horrors. Intr-o oarecare masura, legatura dintre cele doua formatii e complet justificata. Basistul Huw Webb e fratele mai mic al basistului/claparului The Horrors, Rhys Webb. Dar nu numai relatia de familia a dus la comparatii nesfarsite. Aceleasi baruri frecventate, aceleasi colectii de viniluri, aceleasi tunsori parca scoase din paginile unor reviste de moda si aceleasi acuzatii de style over substance au dat nastere poreclei “the little Horrors”.

Probabil nedorindu-si ca albumul de debut sa stea complet in umbra fratilor mai mari, S.C.U.M au asteptat doi ani pana la lansarea primului material de studio, Again Into Eyes. Nu au stau degeaba, sa ne intelegem. O schimbare de componenta, o colaborare cu un regizor de film experimental din care au rezultat trei videoclipuri (Warsaw, Berlin si Paris) si o trecere de la combinatia abraziva de industrial, no wave si goth, la un sunet mult mai clar si curat care isi are radacinile in rockul atmosferic al anilor '80.

Schimbare de sunet care nu ii scapa de o anumita paralela cu The Horrors, asa cum nici sintetizatorul de la inceputul Sentinel Bloom nu scapa de comparatia cu introul Mirror’s Image. Dar aici asemanarile se opresc. Pentru ca S.C.U.M sunt mult mai calmi si mai teatrali. Influentele lor vin din cu totul alte directi si se bazeaza mai mult pe clape pentru a crea peisaje. Nicaieri pe un album The Horrors, nu ai sa auzi o piesa ca Paris, care regandeste ideea de atmosfera parisiana si ii da o latura intunecata si uber-dramatica folosindu-se de un pian greu.

Chitarele abia se aud, ingropate undeva in straturile de sintetizatoare capricioase care cand cad in paranoia si aproape te sufoaca pe Summon The Sound, cand creaza spatii largi si deschise in care totul are ecou ca pe Whitechapel. Momentul in care se simte ca S.C.U.M nu au uitat de chitara vine pe Amber Hands, o piesa care pare a exploda cu fiecare accord.

Again Into Eyes e un album ambitios. De la artwork, la felul in care S.C.U.M isi concept melodiile. Si, desi uneori poate parea pretentios, desi formatia mai are de invatat sa isi controleze noua directie stilistica, desi nu e experienta imediata, e un album puternic, un debut solid care cu greu poate fi ignorat si, mai ales, care contureaza identitatea S.C.U.M si refuza sa stea in umbra oricui.

Tracklisting:

1.Faith Unfolds
2.Days Untrue