Primal Fear - Unbreakable (2012) sau power-metal asteptat

Despre power-metalistii de la Primal Fear s-au spus deja destule. Trupa a aparut din dorinta de revansa a vocalistului Ralf Scheepers care, refuzat de Judas Priest pentru postul lasat liber de Rob Halford, a decis sa le arate ce poate. Asa ca, alaturi de Mat Sinner, de la Sinner, a pus pe picioare unul dintre cele mai cunoscute nume cand vine vorba de genul muzical abordat.

"Unbreakable" este al noualea album de studio al germanilor si acestia incearca sa nu se dezminta. Cele 13 piese care-l alcatuiesc nu sunt, neaparat, ceva nou. Dimpotriva, pe parcusul ascultarii veti descoperi teme care au mai fost abordate, dar pentru care germanii au avut inventivitatea necesara de a le face sa arate altfel. Nu e tocmai ceva rau, pentru ca, din punctul meu de vedere, power-metal-ul nu mai are ce sa aduca la iveala.

Lucrurile sunt scrise si intre ele se desfasoara fel de fel de experimente, unele mai reusite, altele ceva mai nefericite. Pe "Unbreakable" suntem in zona experimentelor aproape reusite. Cele 13 piese, desi nu ies cu nimic in evidenta, compun un album solid, cu pasaje puternice, un mars prin stilul muzical preferat. Vocea lui Ralf face minuni si probabil ca Judas Priest s-au convins deja cu cine aveau de-a face, iar Mat Sinner dovedeste ca inca mai are resurse muzicale, desi compune pentru doua trupe de factura apropiata.

Putem spune ca, desi nu livreaza nimic nou, Primal Fear ofera celor care asculta albumul exact ceea ce s-ar astepta de la acesta. Nimic mai mult, nimic mai putin. Oricum, "Unbreakable" este deja un produs apreciat: in Germania a debutat in primele 10 pozitii ale clasamentelor, revista britanica "Powerplay" l-a numit deja "albumul anului", iar suedezii l-au cocotat pe locul 53 in topul celor mai bune albume.

O crestere vizibila de valoare, spun eu, fata de acum 4 ani, cand germanii deschideau la Bucuresti pentru Judas Priest si pareau mai putin cunoscuti publicului romanesc. In ceea ce ma priveste, nu pot sa fac pe incantatul mai mult decat este cazul, pentru ca repetitivitatea nu e chiar ceea ce astept de la un artist. Insa, pentru fanii genului, ca si pentru fanii trupei, nu pot sa nu recomand acest album, proaspat scos din cuptoarele power-metal. Mai deosebite, din punctul meu de vedere, mi s-au parut "Give 'em hell", "Metal nation" sau "Unbreakable (part 2)", piese pe care am ridicat spranceana in semn de "da, asta suna bine".

Normal, probabil ca majoritatea pieselor vor putea fi ascultate in concertul de la Bucuresti de pe 8 aprilie, care face parte din turneul de promovare al albumului, concert in care vor fi deschisi de un alt nume cunoscut, Brainstorm. Pana atunci, insa, eu va las in compania unei piese, "Tears of rage" sosite de pe prima lor aparitie discografica, "Primal fear", din 1998.

Rock on.

unbreakable primal fear

TRACKLIST