Patrick Wolf - Brumalia, Ep

Patrick Wolf isi are locul printre excentricii autentici, printre acei oameni care imbratiseaza kitschul si idiosincraziile pentru ca e ceva ce vine din interior, nu pentru ca vor sa atraga atentia pur si simplu. Patrick Wolf si-a conturat, cu fiecare album, o lume numai a lui, ciudat de optimista, parca iesita dintr-un roman in care personaje victoriene se plimba pe strazile Londrei secolului 21. Noul sau Ep, Brumalia, nu numai ca este continarea albumului Lupercalia, lansat in vara acestui an, dar este si o dovada ca Wolf este din ce in ce mai increzator in fortele lui.

Brumalia este, in fapt, un teritoriu familiar. Corzi si instrumente traditionale sunt combinate cu beaturi electronice, partea pop a lui Wolf se intalneste cu melodiile lui mai romantice si mai reci. Dar, desi piesa centrala a Ep-ului este Together, de pe Lupercalia, o balada Bronte-iana intesata cu instrumente cu corzi, cu ritmuri de acid-house, care straluceste in lumina soarelui de amiaza, Brumalia este mai apropiat de umbrele specifice primelor albume semnate de Wolf.

La inceput poate parea nefireasca alaturarea unor piese ca Jerusalim, o adaptare a poemului lui William Blake, si This Time Of The Year, probabil melodia cea mai apropiate de un cantec de Craciun, pe care o va scrie vreodata Wolf. Dar, cu fiecare ascultare, ies la iveala temele comune care unesc albumul. Numit dupa sarbatoarea romana data in onoarea iernii si a zeului Bahus, o sarbatoare plin de bucurie, Brumalia are vesnic urme de optimism care ies la suprafata prin instrumentele de suflat si cele cu corzi.

Este si un album care pare a-si lua versurile direct din jurnalul lui Wolf. “Caught in the drifting years between my youth and adulthood/Must I slow down now?” se intreaba pe visatoare Pelican, iar Trust, cu un aer romantic, este un cantec nelinistitor de dornic sa isi arate cele mai ascunse sentimente. Nemorlia, al carui instrumental greu si complex pare distant, se foloseste de bucati luate din stirile despre revoltele din Londra din vara pentru a spune o poveste extrem de personala a evenimentelor.

Si, in timp ce liniile melodice sunt superb aranjate, bine gandite si construite, este clar ca vocea lui Wolf este adevarata vedeta, centrul Ep-ului. Este o voce patrunzatoare, puternica, greu de ignorat. Datorita ei, impactul Trust este si mai intens. Unde intrumentalul piesei din deschidere, Bitten, este glacial, vocea lui Wolf ii da caldura de care are nevoie.

Persoana publica a lui Patrick Wolf nu este una usor de inghitit. In loc sa marcheze probleme, Wolf le poarta la vedere, nu se ascunde in spatele aparentelor. Si o face fara sa stea incrunatat, lucru care se vede pe Brumalia. Desi este un album iernatic, acolo unde te-ai astepta la piese sumbre, el iti ofera unele care sarbatoresc venirea anotimpului rece si te indeamna sa te bucuri cu el.

01. Bitten
02. Together
03. Time Of Year