O.Children - Apnea, album

Numiti dupa o piesa Nick Cave, imbracati in negru, O.Children s-au format in 2009 din cenusa fostei trupe cult Bono Must Die. Post-punkul gloomy si claustrophobic al primului album, auto-intitulat, desi nu i-a scos mult din zona de trupa cult, le-a aratat talentul. Usoarele accente de Echo & The Bunnymen, solemnitatea care aducea a Sisters of Mercy, versurile cu iz de Murder Ballads de la The Bad Seeds, toate faceau din O.Children o formatie demna de toata lauda.l.jpg

Al doilea album, Apnea, nu face decat sa consolideze pozitia celor patru londonezi si sa ii duca, incet dar sigur, din zona trupelor demne de urmarit in zona celor pe care nu ai voie sa le ignori. Intreg album are la baza aceleasi elemente. Pe Oceanside, baietii sunt un fel de Bunnymen in ultima perioada, cand solistul Ian McCulloh sta in spatele unor ochelari de soare (din cauza afectiunii sale). Melodia care da startul albumului, Holy Wood, te loveste cu aceasi intensitate ca vechile piese, desi aminteste mai mult a Interpol decat Sisters of Mercy.

Dar important e cum stiu sa plece de la elementele vechi, sa creeze o punte de legatura intre cele doua albume, doar pentru a imbogatii sunetul intr-un mod complet lejer. Daca a fost o schimbare de stil atent gandita si pentru care s-a depus effort, nu se vede. Totul este atat de organic, de natural, de la loc lui incat nici nu zici ca O.Children nu au avut din totdeauna refrenuri parca special scrise pentru arene mari.

Rifful PT Cruiser umple boxele, refrenul Red Like Fire pare venit dintr-o melodie SoundgardenSwin are un edge care aminteste de Queens of the Stone Ages si tot asa. Toate sunt incredibil de contagioase si, chiar si cand O.Children se duc intr-o directie mai pop, nu ai de ce sa fii nemultumit.

Sigur, exista defecte, Apnea nu e un album perfect. Poate pe undeva are prea mult optimism, avand in vedere ca este numit dupa o boala respiratorie pe care solistul Tobi O‚ÄôKandi a facut-o in timpul unui proces in urma caruia aproape a fost deportat. Poate ca in unele momente (H8 City), O.Children par a fi o varianta spalacita a lor. Poate ca trebuia mai mult reverb in chitare. Dar, cu Apnea, cei patru se transforma dintr-o trupa buna intr-una dintrele cele mai interesante formatii al secolului 21.

01. Holy Wood
02. The Realest
03. Red Like Fire