Neon Indian - Era Extraña, album

Cu un nume poate mai nefericit ca shoegaze-ul, genul chillwave este unul dintre cele mai usor de ridiculizat. Formatiile par a se lua prea in serios, cei care comenteaza genul fac prea multe referinte la "muzica de dormitor, lenesa si visatoare", dorinta prea mare a unora de a iti arata ca iti sunt superior doar pentru ca stiu totul despre chillwave. De cand a fost "creat", in 2009 si pana acum, genul a dat tot atat de multi imitatori pe cat persoane care urasc cu pasiune orice formatie cu aceasta eticheta.

Unul dintre cei considerati a fi muzicienii de cap ai chilwaveului, Alan Palomo aka Neon Indian a captat atentia tuturor cu buzzul creat in jurul primul album, Psychic Chasms, o masa de sintetizatoare psihedelice inspirata de jocuri video si casete cu pop din anii '80. Au urmat colaborari solide cu Grizzly Bear si The Flaming Lips si suportul unor formatii ca MGMT, semn clar ca domnul Palomo are cu ce se lauda.

In timp ce primul album era inca timid, ce-al de-al doilea material de studio, Era Extraña e mult mai sigur pe sine, desi nu poate fi numit o schimnbare radicala. Pasind afara din zona referintelor la dormitor (mod de inregistrare, lene si toate cele), Palomo da muzicii sale tonuri care te duc cu gandul uneori la electrorockul specific labelului newyorkez DFA, alterori la pop care aduce a miscarea New Romantics din anii '80 sau chiar chitare distorsionate inspirate de My Bloody Valentine la inceputuri.

Dar Palomo nu e gata sa se abandoneze complet noilor influente si revine, de destul de multe ori, la lo-fi-ul confuz si sintetizatoarele inspirate de jocuri video si, pe alocuri, suna cam prea a Psychic Charms. Un lucru nu neaparat rau, dar putin dezamagitor.

Insa priceperea lui Palomo in a scrie melodii complexe, in care diverse sampleuri se intretatie si dau profunzime muzicii, e o adevarata placere si te face sa ierti orice asemanare cu albumul de debut. Iar faptul ca Era Extraña a fost produs intr-un studio si nu intr-un dormitor face ca melodiile sa aiba claritate si ca Palomo sa treaca de la stadiul de minune a lo-fi-ului la cel de star al indie popului psihedelic.

Neon Indian - Era Extrana

Tracklisting:
1.Heart: Attack