Mystery Jets - Radlands, album

Pentru o trupa britanica pana in maduva oaselor, decizia de a inregistra in Texas si a introduce influente de Americana pare una ciuda. Asta au facut Mystery Jets. S-au dus in State, doar cu chitarele in spate si o dorinta de a schimba ceva. Rezultatul este Radlands, cel de-al patrulea album al trupei londoneze, un material al carui titlu face referinta si la melodia lui Bruce Springsteen din 1978, dar si la filmul lui Terrence Malick din 1973, ambele Badlands.

Dar decizia s-a dovedit a fi una cat se poate de buna si Radlands e un album captivant, care pastreaza spiritul Mystery Jets si aduce noi straturi personalitatii trupei. Influentele locatiei si a referintei din titlu se simt instant: prima piesa, Radlands, are un usor iz care aminteste de The Boss, usor prafuita ca drumurile texane si cu versuri despre o poveste nefericita  de dragoste.

Insa cateva acorduri nu te pregatesc pentru momentele in care Mystery Jets imbratiseaza complet influentele venite de pe teritoriul american. You Had Me At Hello sfideaza regulile a ceea ce e cool, cu un iz de clasic rock 70ist, un fel de Hotel California al lui 2012, o poveste de dragoste iesita parca din parcarile pentru camioane. Take Me Where The Roses Grow (pe care William Reese preia indatoririle vocale, intr-un duet cu Sophie-Rose Harper) si The Ballad Of Emerson Lonestar sunt balade contry-folk care amintesc de anii ’60.

Chitara e instrumentul care predomina, in locul sintetizatoarelor, dar Mystery Jets inca scriu piese pop perfecte, imbibate bine in tristete si alinare, dar pline de acorduri care te prind instant. Someone Purer, cu crescendourile lui si reverberatiile care se furiseaza printre straturile piesei, o combinatie intre Mystery Jets pre- si post-Texas, e o alegere perfecta ca prim single.

Iar Greatest Hits ii gaseste pe baieti pe teritoriu complet familiar, un fel de Young Love regandit, povestea unui cuplu care isi imparte colectia de albume dupa ce s-a despartit. In plus, are o referinta grozava la The Fall. “No way you're having This Nation's Saving Grace, you only listen to it when you're pissed, when you sober up it's always ‘why the fuck are you still listening to Mark E Smith’”.

La fel ca si Lost In Austin, cea mai lunga piesa de pe album, cu texturi prog rock si un refern catartic, Radlands indica o noua directie pentru Mystery Jets. Plecarea din trupa a basistul Kai Fish acum cateva saptamani e clar un punct de cotitura. Daca e sa continue ce au inceput cu Radlands, insa, nu avem de ce sa ne temem pentru viitorul londonezilor.

01. Radlands
02. You Had Me At Hello
03. Someone Purer