Mediocracy- Memory Hole (2012), EP

memory hole mediocracy
Inainte de a incepe sa va povestesc de cel mai nou produs al trupei Mediocracy , EP-ul Memory Hole, trebuie sa va spun ca am ramas surprins de activitatea discografica a formatiei. Sper sa nu ma insele pe mine memoria, dar nu stiu daca exista a doua trupa care, in 2 ani, sa lanseze doua albume si un EP. De fapt, cred ca as pune la socoteala si primul demo, self-titled, care a aparut tot in aceasta perioada de 2 ani. In plus, nu stau rau nici la capitolul concerte, avand o activitate destul de sustinuta, interna si externa.

Memory Hole, titlul EP-ului pe care ni-l propun cei de la Mediocracy, desemneaza, in fapt, ascunderea unor fapte si situatii nedorite, pentru a le face de neatacat, de necombatut. Irefutabile, cum s-ar spune. Cam acesta este firul pe care se construiesc cele trei piese, fir pornit de undeva din "1984"-ul lui George Orwell.

EP-ul este un protest social, incepand de la primul acord si terminand cu ultimul, care se prelungeste, lasand parca loc catorva secunde de gandire, daca mai avem timp sa mai si gandim, haituiti de vremuri si alergati de timpuri cum suntem.

Versurile vin sa deseneze o imagine a unei societati in care nu prea mai este loc de frumos. Protest, ura, dezgust, disperare, refulare, incapacitatea de a mai suporta gunoiul zilnic, fie el si mediatic, pentru ca de foarte multe ori asimilam situatia reala cu ceea ce ne prezinta mass-media. Desigur, pe langa toate acestea este prezenta si speranta, dar o speranta mai ciudata, aceea ca ignorand problemele, speram ca intr-o zi ele vor trece. Desigur, nu este nici pe departe cea mai buna varianta, dar face parte perfect din protestul social de care vorbesc, de vreme ce nu mai avem nimic de spus in ceea ce priveste rezolvarea lor.

In ceea ce priveste muzica, ea se dedica de minune conceptelor de mai sus. In marea majoritate, un thrash agresiv, bine executat, in stilul pe care-l mai practica acum, aproape in exclusivitate, doar trupele sud-americane. E si normal sa fie asa, de vreme ce acolo este cam singurul loc in care saracia si inechitatea sociala pot produce inca sentimentele necesare unei agresivitati pe care in general, cand vine vorba de acest gen muzical, o denumim "old-school".

Pe acest thrash absolut demential s-au inserat si sonoritati black-metal sau hardcore (poate si ceva punk), extrem de bine alipite la sunetul de baza, rezultatul fiind un E.P. tehnic, agresiv, bine executat, plin de energie, pe care l-am lasat pe "repeat", pentru ca merita. Merita atat el, cat si eu, dar mai ales vecinii, pe care-i astept din clipa in clipa la usa, sa-mi spuna care le este parerea.

Formula in care a fost inregistrat acest produs discografic este Viez (voce), Radu (chitara), Costin (chitara), Fane (bass) si Para (tobe). El va fi lansat pe 22 martie, prin Asiluum si Metalfan Records Division, iar concertul de lansare va avea loc la Fabrica. Alaturi de Mediocracy vor mai urca pe scena Spiritual Ravishment, Deadeye Dick si Void Forger.

Lasand deoparte toate aceste amanunte tehnice, "Memory hole" este un disc pe care vi-l recomand cu cea mai mare placere, asa cum fac de fiecare data cand aud o trupa romaneasca pentru care merita sa am toata atentia.

Altfel, daca aveti chef sa ascultati ceva mai mult Mediocracy decat acest E.P. de trei piese, trebuie sa va spun ca primele lor doua albume, "Human progress - endless regress" si "Asoma" pot fi descarcate gratuit pe site-ul Asiluum; primul, aici, al doilea, aici. De asemenea, si Memory Hole va fi lansat in varianta de free download pe Asiluum.com pe data de 20 Martie, iar discul se va putea cumpara din Fabrica, in seara concertului.

Rock on!