Marilyn Manson - Born Villain, album

Born Villain este, in cuvinetele lui Manson insusi, un comeback. E un album cu care Manson incearca sa se regaseasca atat ca muzician cat si ca persoana. E albumul care l-a vazut pe Manson renuntand la Hollywood Hills pentru acelasi apartament in care a realizat Antichrist Superstar.

Si atunci, problema se pune: se ridica la nivelul celor mai bune albume ale lui Manson? Cu nume ca Joy Division, Bauhaus, Killing Joke si The Birthday Party citate ca influente, Born Villain e un album bun. Probabil cel mai bun al lui Manson de la The Golden Age Of Grotesque, dar care mai are de lucru pana la a ajunge in topul materialelor semnate de muzician.

Vesnic schimbator, Born Villain e un album bine structurat, cu un Manson care si-a amintit cum sa isi faca ordine in idei si sa dozeze fiecare ingredient asa cum trebuie. Ca multe materiale Manson, e incomod si brutal, are clipe in care tensiunea se aduna, ca mai apoi sa iti explodeze in fata si nu se scuza pentru nimic din ce face.

Nu ca ar fi un album perfect sau reusit mereu. Desi trupa si-a regasit inspiratia, desi Manson insusi arunca cu citate din Macbeth, desi piese ca Slo-Mo-Tion cu al ei iz de glam, Children of Cain cu al ei riff metalic sau claustrofobul Hey Cruel World, exista si momente in care rezultatul e usor de uitat. Momente in care Manson&co sunt prea middle-of-the-road pentru ce ar putea sa fie ei de fapt. Pentru o trupa si un muzician care pe hartie ar trebui sa inspire ura sau veneratie, nimic intre, uneori te lasa complet rece.

Insa, daca o tin tot asa, daca ne mai ofera cateva piese ca Murderers Are Getting Prettier Every Day, o melodie care ti se baga pe sub piele, grea, iritata, plina de energie, nu e gresit sa spui ca trupa e pe drumul cel bun. Poate ca Born Villain nu e THE comeback, dar nici nu e un album de ignorat. E un material care te asigura ca Manson si compania inca pot sa faca muzica foarte buna, trebuie doar sa fie propriile lor persoane si sa nu incerce sa socheze de dragului socului.

01. Hey Cruel World
02. No Reflection
03. Pistol Whipped