M83 - Hurry Up, We're Dreaming., album

Un album dublu nu este o treaba usoara. In primul rand, trebuie sa te asiguri ca ai suficient material incat albumul in cauza sa fie consistent pe tot parcusul celor doua discuri. E incredibil de usor sa o dai in melodii de umplutura doar pentru ca ti-ai propus sa lansezi nu un material, ci doua intr-unul. Si, de parca nu ar fi fost de ajuns, in ultimii ani, e greu sa mai captezi atentia multora cu un album intreg, daramite doua. Ascultatorul obisnuit de muzica nu mai sta sa treaca cu atentie prin 12 piese, sa spunem. 22 sunt deja un efort monumental.

In conditiile asta, Hurry Up, We’re Dreaming. al lui Anthony Gonzalez (aka M83) este mai degraba un statement si o miscare nebuneasca. Cu o durata de 71 de minute, se simte ca a fost gandit cum se cuvine si ca Gonzalez nu a cautat doar sa scrie melodii pentru a umple cele doua parti. In timp ce ni se spune ca de la piesa cu numarul 12, cu titlul extrem de dramatic My Tears Are Becoming A Sea, trecem la al doilea disc, cele 22 de cantece creaza un tot unitar si sunt infinit mai coezive decat o simpla colectie de piese.

Era de mult clar ca Gonzalez scrie cu usurinta linii melodice care ti se tarasc in urechi si pe sub piele. Inca de pe Intro (socant, prima piesa de pe album), partea vocala a lui Zola Jesus si sintetizatoarele stralucitoare te fac sa simti ca nu vei putea apasa in curand pe vreun buton care sa intrerupa in vreun fel albumul. Synth-popul imbibat in culori neon, masele de chitare distorsionate si vocea lui Gonzalez care se afunda in mixul instrumentelor te prind si nu iti mai dau drumul.

Pentru ca dublu album sa nu fie prea dens, Gonzalez stie cum sa alterneaze exploziile de culoare cu momente mult mai calme. Cand albumul da dovada de o exuberanta innebunitoare cu tobe puternice, accente de surf-pop si riffuri fuzzy de clape, cand se afunda in clipe delicate de electronica ambientala. Cand deja poti sa tai cu cutitul feedbackurile a la Jesus and Mary Chain, Gonzalez incetineste pasul si te duce intr-o lume asemanatoare celei a unora ca Fleet Foxes.

E greu sa gasesti o piesa slaba pe album. De la primele acorduri ale Reunion care te duc cu gandul la jangle popul anilor 80, la crescendoul de pe Steve McQueen, la zgomotul alb de pe Echoe of Mine, la inceputul visator al My Tears Are Becoming A Sea si la izul de Kraftwerk al piesei Klaus I Love You, se doveste a fi un material care te obliga sa ii dai atentie.

Hurry Up, We’re Dreaming. este cu siguranta un album ambitios, iar felul in care Gonzalez stie sa imbine genurile, sa schimbe starile de spirit, sa isi compuna melodiile si sa le puna una dupa alta pe disc, il face si un album aproape perfect. Este, fara indoila, o calatorie care te lasa mut de uimire.

Puteti asculta albumul in intregime aici.

vwcg.jpgTracklisting

CD1                                                  CD2