Ladytron - Gravity The Seducer, album

Pionieri pe felia lor, un sound care combina beaturi de New Order timpuriu cu pop 90ist, Ladytron se pot lauda ca stau bine in pozitia de formatie cult si, peste cativa ani daca nu acum, cea de legende de-a dreptul. Au si de ce. Brian Eno a zis ca cei patru sunt tot ce poate oferi mai bun pop-ul englezesc, Destroy Everything You Touch este fara indoiala una dintre cele mai bune piese ale deceniului trecut si muzica lor a "imbatranit" cat se poate de gratios.

Cu 12 ani de cariera in spate, patru albume superb exectuate si un best of, era normal ca Ladytron sa isi doreasca o evolutie de la sunetul glaciar care ii caracterizeaza. Gravity The Seducer, cel de-al cincilea material de studio al formatiei din Liverpool, ii vede incercand sa dea o mai mare adancime emotionala pieselor si te face sa te gandesti la un cuvant pe care nu ai fi crezut ca il vei spune in legatura cu Ladytron: emotie.

Inca de pe prima melodie, White Elephant, cu pianul ei insorit, iti dai seama ca Ladytron au renuntat la vocea de gheata si fara sex si au imbratisat idea de armonii bogate si uneori fragile. Influnetele au migrat din zona electropopului exact inspre o abundenta de texturi, sintetizatoarea care se suprapun si intretaie creand un fel de shoegaze a la Slowdive, cald, dramatic, visator si cinematic. Si in momentul in care se abandoneaza complet acestui tip de sunet, fara alte deviatii, Ladytron scriu 90 Degrees, o piesa pe care poti sa o pui de acum langa Destroy Everything You Touch.

Ceea ce nu inseamna ca restul albumului este lipsit de alte bijuterii. Indiferent daca au infuzii de Depeche Mode la sfarsit de ani '80, ca pe White Gold, daca revin la sunetul tipic lor, ca pe Ace Of Hz si Moon Palace, sau daca apeleaza la ritmuri cu iz de Brian Eno, ca pe Ritual, Ladytron continua sa creeze melodii care sa le arate talentul.

Desi are momente in care poate dezamagi, desi uneori pare nehotarat si desi nu e un album care sa te prinda instant, cum ne-au obisnuit Ladytron, Gravity The Seducer e un album pop elegant si care te face de-a dreptul curios sa vezi unde vor ajunge, daca vor continua in noua directie.d

Track listing:

1. White Elephant

2. Mirage