Johnny Foreigner - Johnny Foreigner Vs. Everything, album

Un album numit Johnny Foreigner vs. Everything a carei prima piesa se numteste if i'm the most famous boy you`ve fucked, then honey, yr in trouble nu are cum sa nu ridice cateva sprancene. Fara sa fi avut mare succes comercial, o trupa cult mai degraba, Johnny Foreigner nu testeaza noi teritorii pe cel de-al treilea material de studio. A-si arunca cu dispret nemultumirile in fata ascultatorului este fix ce au facut cei trei englezi, inca din prima clipa in care au luat in mana intrumentele.

Ca si pana acum, solistii Alexei Berrow and Kelly Southern scuipa versuri, pasandu-le de la unul la altul, ca si cand ar fii hiperactivi, liniile melodice sunt la fel de haotice, cu tot felul de instrumente (de la clasicele chitara, bas si tobe, la ukulele si xylofon) luptand parca pentru a ajunge primele la urechile ascultatorului. Tobe complexe de math rock, ritmuri unghiulare si fracturate infasoara avalansa de sentimente care vine dinspre versuri.

Chiar si cand vorbesc despre izolararea care vine la pachet cu viata de turneu, reusesc sa te faca sa rezonezi cu sentimentele de nostalgie si singuratate pe care le implica izolarea in cauza prin simplu fapt ca pun mult patos in transmiterea acestor sentimente. Si de aici vine si atractia ciudata pe care o poti simti fata de muzica Johnny Foreigner. Este incredibil de usor sa te regasesti in ea. Cu totii am avut momente in care ne-am simtit enorm de frustrati, in care cineva drag ne-a dezamagit sau in care am dorit sa dam cu ceva de perete.

Productia ajuta foarte mult. Tehnicile lo-fi folosite pe materialele anterioare nu scoateau sufiecient in evidenta dinaminca pieselor si teatralitatea lor. Iar, cel mai important, cei trei au invatat importanta unei varientati mai mare de aranjamente instrumentale. Infuziile de pian, baladele pop sau bucatiile ambientale in care se vorbeste, nu canta, fac ca albumul sa nu fie predictibil si sa te tina alert cand treci prin toate cele 17 piese.

Johnny Foreigner Vs. Everything e un album bine contruit, accesibil desi capricios, cu o latura tragica desi este de multe ori exuberant. Este un album care reuseste sa suprinda fragilitatea, frumusestea si brutalitatea vietii. Nu este, nici pe departe, un album perfect, dar este o confirmare a faptul ca Johnny Foreigner merita mult mai mult decat un simplu statut cult si ca ar putea foarte usor sa umple stadioane.

Tracklist

1. if im the most famous boy you’ve fucked then honey yr in trouble
2. with who, who and what i’ve got