James Blake - Enough Thunder, EP

Este uneori greu ca dupa explozia de dubstep sa il mai vezi pe James Blake ca apartinand acestui gen sau sa il etichetezi in acest fel. Muzica lui suna complet diferit de alte trupe ale genului si, desi este evident ca isi are radacinile in dubstep, are puternice infuzii de soft-rock si blues. In acelasi timp, daca asculti definitia pe care o da Blake genului, ceva intim si intors catre sine, cu o infuzie de tobe complexe si linii de bas grele, pe care se bazeaza intensitatea sentimentelor, nu pare asa de greu sa il consideri ca apartinand acestui univers.

Cu Enough Thunder insa, simti ca muzicianul englez incearca sa se distanteze de dubstep si ca se duce prea mult in zona soft-rockului. Liniile melodice sunt mult mai simple, fara productia si anumite ornamentatii tipice muzicii lui Blake. Piesa care da titlul albumului si coverul dupa A Case Of You al lui Joni Mitchell te lovesc cu simplitatea lor. Doar un pian si vocea lui Blake, al carui timbru nu e departe de cel al lui Antony Hegarty, duc greul melodiilor. Si, probabil de aici, par a nu isi atinge potentialul, par prea greu de patruns, iar uneori par prea seci.

Desi se folosesc de mai multe elemente, celelalte patru piese sunt la fel de contemplative, dar aduc mult mai mult cu muzica facuta de Blake pana la acest EP. Sunt la fel de glaciale si minimale, reusind insa foarte usor sa capteze atentia. Un pian distorsionat si pauzele pline de tensiune te fac sa te simti ca intr-o stare de visare pe Once We All Agree. O percutie spastica si ceea ce pare a fi sunetul unui disc care sare fac din We Might Feel Unsound highlight-ul Ep-ului. Not Long Now are un inceput stelar, cu straturi de sintetizatoare si echouri adaugandu-se la introul linistit si, spre sfarsit, se transforma intr-o mare de beaturi minimale. Si, desi vocea prelucrata in auto-tune a lui Justin Vernon poate sa fie prea mult uneori, Fall Creek Boys Choir are un instrumental care pare a inflori incet, dar sigur.

Enough Thunder nu e pentru cei care se asteptau la linii melodice si beaturi care sa pice greu. Enough Thunder e o colectie de melodii introspective, vocea fiind nu o data folosita ca un instrument. Te face sa iti fie putin dor de bassul de pe alte melodii compuse de Blake, dar asta nu inseamna ca e un EP nereusit. Ci doar unul pe care Blake face ceea ce el considera ca este una dintre chemarile lui, sa stea in fata unui pian si sa cante, fara a apela la prea multe artificii.JAMES-BLAKE-ENOUGH-THUNDER.jpg

Tracklisting

1. Once We All Agree
2. We Might Feel Unsound