Dum Dum Girls - Only In Dreams, album

Pe excelentul I Will Be, primul lor album lansat in 2010, Dum Dum Girls se jucau cu estetica girl-group-urilor 60iste de tip Shangri-Las si chitare distorsionate care aminteau de The Jesus and Mary Chain. Intre timp, Dum Dum Girls s-au transformat intr-o formatie capabila sa scrie acorduri mult mai complexe si sa experimenteze mult mai lejer cu texturi drone si shoegaze si chitare surf-rock. Influentele vechi raman, dar mult mai atent lucrate, fapt pentru care o eticheta ca lo-fi nu mai e valabila.

Pe cel de-al doilea material de studio, Only In Dreams, se vede ca un an de turneu a unit trupa si a creat o legatura stransa intre cele patru care acum se inteleg mai bine una pe alta ca muzicieni. Sunt parca mai increzatoare si exacte si stiu mult mai clar care sunt punctele lor forte. Piesele sunt mult mai centrate pe incercarea de a creea o atmosfera densa (Coming Down, primul single, e intesat de chitare intarziate care aduc a Mazzy Star), dar niciodata nu renunta la energia specifica prin tobele tensionate si chitarele furioase, chiar daca acum totul e mult mai subtil.

Aranjamentele sunt facute in asa fel incat melodiile au suficient spatiu sa te lase sa respiri si, mai ales, sa observi vocea lui Dee Dee, care este cu adevarat punctul forte al trupei si care reuseste sa suna incredibil de fragila si detasata in acelasi timp. Cu un timbru care aduce a Siousxie Sioux, Dee Dee pune stapanire pe melodii cu o forta si o determinare fantastice.

Dar maturitatea trupei reiese mai ales prin temele despre care solista, Dee Dee, alege sa scrie. Unde I Will Be vorbea despre ce inseamna sa fii intr-o trupa de fete, Only In Dreams e mult mai personal. Scrise dupa moartea mamei lui Dee Dee si influentate partial de cat de greu e sa fii departe de cei iubiti, versurile vorbesc despre durere, acceptare, soc si o revenire la normalitate.

Cu ajutorul producatorilor Richard Gottehrer (care a lucrat, printre altii, cu Blondie) si Sune Wagner Rose (chitaristul The Raveonettes), care dau grandoare si claritate melodiilor, Only In Dreams e un album aflat in doua lumi, o bijuterie pop cu o puternica latura de rock&roll. Dee Dee spune ca visul ei e de a face ceva care sa merite si care sa contribuie intr-un fel la muzica, iar acest album arata ca Dum Dum Girls nu stau degeaba si fac tot posibilul pentru a-si vedea visul realizat.

Tracklisting:

Always Looking
Bedroom Eyes