Drake - Take Care, album

Drake este acel gen de artist care reuseste sa fie in acelasi timp antipatic si fascinant, patetic si macho, kitsch si cool. Cu alte cuvinte, este destul de "schizo", sau, cum ar spune altii, "complex". In orice caz, cel de-al doilea album este pe masura descrierii de mai sus, contine toate ingredientele insiruite. Dupa debutul cu "Thank Me Later", vine ca o continuare fireasca si la fel de "politicoasa" albumul doi: Take Care.

Cele 18 piese sunt un amestec foarte catchy de soul, R&B, hip-hop, electro si... poezie. Uneori cu versuri foarte reusite, alteori cu versuri foarte slabe, lamentabile si patetice, dar care critica de fiecare data "cultura" care l-a ridicat la rangul de star, cu care are o relatie de love and hate. Nu de putine ori ai impresia ca asculti albumul unui artist debusolat, dezorientat, care se contrazice de la o piesa la alta. Este cand melancolic si depresiv, pe piesa Marvin's Room, o piesa de o tristete dezarmanta, despre relatii esuate cu tipe pe care le suna cand e beat pentru a le spune: "Fuck that nigga that you love so bad/ I know you still think about the times we had"; cand plin de incredere si arogant, ca pe Underground Kings sau We'll Be Fine.

De asemenea, si timbrul vocal se schimba de la o piesa la alta, pe unele piese aducand a Lil Wayne, pe altele a The Weeknd - de fapt, Drake este o combinatie intre cei doi, undeva intre aceste extreme. Spre deosebire de Kanye West, cu care Drake este comparat de majoritatea criticilor datorita stilului confesiv, Drake pare mult mai sincer si mult mai critic in legatura cu tot ce vine la pachet cu faima, desi uneori are versuri de genul: "They say more money more problems, my nigga, don't believe it/ I mean, sure, there's some bills and taxes I'm still evading/ But I blew six million on myself, and I feel amazing" - pe The Ride, piesa care pune punct albumului.

Artistii de astazi sunt intotdeauna comparati cu cei din trecut si pusi intr-o lumina proasta, dar pe piesa Lord Knows, Drake se intreaba: "They take the greats from the past and compare us/ I wonder if they'd ever survive in this era", o intrebare foarte buna. Pentru astfel de versuri Drake merita ascultat, chiar daca acestea sunt ingropate sub multe rebuturi. In ceea ce priveste negativele, ele sunt lucrate excelent, cu sampleuri din Jamie xx, pe piesa Take Care, o colaborare cu Rihanna si una dintre cele mai bune piese de pe album - apreciata si de Florence and The Machine (o fana a lui Drake).

Alte doua colaborari de pe acest album care merita toata atentia sunt Crew Love si Make Me Proud. Prima cu protejatul sau The Weeknd, iar cea de-s doua cu Nicki Minaj, ambele piese suna foarte bine, mai ales pentru urechile consumatorilor de R&B si hip-hop.

Coperta de la Take Care ni-l prezinta pe Drake la o masa, ganditor&trist si inconjurat de obiecte de aur, tablouri si mobila greoaie, veche si scumpa. Multi s-ar grabi s-o arunce la cosul de gunoi cu kitschuri. Insa poza este o ironie, de fapt, mesajul este: "bani nu-ti aduc fericirea" - desi piesa Dreams Money Can Buy, care n-a fost inclusa pe Take Care, (desi foarte reusita si cu un sample din Jai Paul - BTSTU) il contrazice din nou.

Drake
1. Over My Dead Body
2. Shot for Me