Brett Anderson - Black Rainbows, album

In 1993, pe coperta Select, una dintre revistele responsabile pentru promovarea intensa a Britpopului, un tanar de 26 de ani statea in fata steagului Marii Britanii, peste, titlul scris mare "Go Home Yanks". Multi numesc acest moment "nasterea britpopului". In acelasi ani, formatia lui castiga premiul Mercury pentru albumul de debut. Cu o astfel de istoria in spate si cu amprenta lasat de Suede asupra muzicii, Brett Anderson e clar mai mult decat un simplu vocal al unei formatii oarecare care tot incearca o cariera solo.

La fel de clar e ca Anderson nu mai e de mult pustiul de 26 de ani de pe acea coperta, slabanog, androgin, cu fata ascutita si excentrinc. Nu mai face declaratii de tipul "sunt un bisexual care nu a avut niciodata o experienta homosexuala". Chiar daca inca da din solduri pe scena ca acum 17 ani si, asa cum arata Black Rainbows, inca nu se sfieste in a pune pe hartie cele mai ridicole metafore. “Ashtray eyes”, “hair is like autumn”, “burning mattress”, “carpet burns” si tot asa.

In timp ce versurile par a te lovi pur si simplu, melodiile sunt mult mai cuminti. Ceea ce nu inseamna ca mai putin valoroase. Unsung, prima piesa, e de o eleganta covarsitoare, cu tobele pline si chiatara nervoasa, in timp ce Brittle Hearts e de o simplitate fantastica, fiind in acelasi timp o melodie pop perfecta in care vocea lui Anderson (si versurile lui) stralucesc. In fapt, pe mai tot albumul o sa gasesti doar instrumentatii simple. Da, The Exiles e ca o bomba ce sta sa explodeze, tensiunea accumulandu-se cu fiecare bataie de toba. Da, pe Actors se simte clar adierea de britpop, o urma evidenta a zilelor in care Suede erau numiti cea mai buna formatie din UK. Dar Black Rainbows pune mult mai multa valoare pe aranjamente atmosferice, ca vartejurile sonice de pe This Must Be Where It Ends sau de pe I Count The Times.

Ca Anderson nu mai are neobrazarea din vremea de glorie a Suede, nu e de plans. Glamul si sexualitatea incerta erau doar invelisul in care venea pe atunci, talentul si pasiunea lui erau mijlocul, un mijloc care nu a disparut nicaieri. Se vede peste tot pe Black Rainbows, chiar daca in unele momente pare timid. Si, in cel mai rau caz, Black Rainbows e o colectie de cantece care sa bucure fanii pana cand va iesi albumul Suede.

Tracklist

1.Unsung

2.Brittle Heart