Bon Iver - Bon Iver, album

Pe Bon Iver i-am descoperit pe coloana sonora de la Grey's Anatomy cu piesa Skinny Love si mare mi-a fost mirarea cand am aflat ca abia au lansat al doilea album. Piesa aceasta a facut furori in mai multe seriale, iar trupa americana de indie-folk a devenit foarte repede usor recognosibila la radio, cu toate ca au debutat doar de 3 ani cu albumul independent For Emma, Forever Ago. Recent au scos al doilea album, care poarta numele trupei, la aceeasi casa de discuri, Jagjaguwar, si deja urca vertiginos in topuri.

Albumul Bon Iver vine la o distanta interesanta de debutul foarte mediatizat pe coloanele sonore ale unor seriale precum Chuck, Grey's Anatomy, One Tree Hill, The Street, The United Stated of Tara, House MD, Skins. Asadar nu puteam sa nu il ascultam si noi macar de curiozitate sa vedem cu ce anume au revenit in atentia publica Justin Vernon&Co.

E greu sa reusesti un material care sa impresioneze in conditiile in care debutul a fost apreciat atat de critici cat si de public ca fiind unul din cele mai bune ale ultimilor ani. Putinor artisti le si reuseste performanta sa revina cu un album cel putin la fel de captivant. Asadar nu ne deranjeaza in mod acut faptul ca nu am gasit multe amanunte surprinzatoare pe albumul omonim al americanilor de la Bon Iver. Din contra, sunt chiar foarte multe linii melodice si versuri care ne aduc aminte de piesele de pe For Emma, Forever Ago.

In alta ordine de idei, Vernon s-a retras ca un pustnic intr-o padure din Wisconsin ca sa compuna acest material si dupa trei luni era cu el inregistrat. Poate fi ceva boem aici - gandul ca un tanar pletos barbos de 30 de ani si cu inima zdrobita a plecat sa mediteze asupra tristetii proprii si s-a intors cu 10 melodii. E fascinant spre curios, deci noi va recomandam sa ascultati totusi la foc rapid albumul no.2 al Bon Iver pentru ca nu veti regreta.

O prima reactie pe care am avut-o noi cand am ascultat cap-coada albumul Bon Iver a fost aceea ca nicio piesa nu seamana una cu alta. Chiar se resimte asta si din titlurile pieselor, majoritatea fiind centrate si botezate dupa anumite repere geografice (Perth, Calgary, Minnesotta, WI etc.), dar si datorita faptului ca de la For Emma, Forever Ago Justin Vernon i-a adaugat pe Mike Noyce (chitara), Sean Carey (tobe si clape) si Matthew McCaughan (chitara bas si tobe).

Cea mai importanta marca a diversitatii acestui album consta in stilurile muzicale care se schimba de la o piesa la alta. Daca Perth este un post-rock, Holocene este mai acustic, linistit, intr-o nota care ne aduce aminte de debutul Bon Iver, iar Beth/Rest este diabetico-dulceag-romatios. Ai crede ca datorita diversitatii ante-mentionate nu va exista o unitate in albumul acesta, insa nu este asa defel. Cel putin jumatate de piesele de pe album ar putea fi the hit si sa reaminteasca de primele dati cand ati ascultat Skinny Love. In acest sens, la o prima enumerare aleatoare, am aminti Calgary si Michicant.

Singurul defect al acestui album este ca va fi in permanenta raportat la For Emma, Forever Ago, pentru ca a ridicat stacheta foarte sus. Daca nu ar fi avut parte de un debut atat de fulminant, Bon Iver ar fi iesit acum pe piata cu un material caruia nu ai fi avut ce sa-i reprosezi.

bon iver
Track Listening:

01. Perth