Atlas Sound - Parallax, album

Strict la nivel vizual, cand te uiti la coperta albumului Parallax al lui Bradford Cox aka Atlas Sound, observi o schimbare. Este prima coperta pe care apare o poza de-a lui Cox. Fie ca Atlas Sound sau fie ca lider al Deerhunter, Cox nu a mai pozat pentru un cover de album. Acum insa, Cox apare ca un crooner, cu parul dat pe spate, un microfon, un fel de pantomina rock’n’roll care face, poate, referinta la o noua incredere a lui Cox, la schimbarile stilistice din muzica lui si la o anumita maturitate si claritate care se simte pe intreg Parallax.

Pentru ca, in locul texturilor confuze, in locul noise-rockului, in locul vocii care parca scuipa cuvintele, Parallax e un album care poate fi descris, scurt, prin “claritate”. Incepeand de la simplitatea unor melodii, ca Terra Incognita, un fel de astral-pop, care te socheaza pur si simplu prin faptul ca se bazeaza pe o chitara acustica, o simpla chitara acustica, lucru inimaginabil pentru muzica lui Cox acum ceva timp, la vocea plina de incredere.

Asa cum arata si Flagstaff, care vine imediat dupa Terra Incognita, acum Cox isi contruieste liniile melodice cu gandul mai repede la cat de intime sunt. Intimitate care vine din clarul inceputului si un build-up dulce, cald, calm. Exista accorduri confuze, dar sunt mult mai potolite. Cox isi numeste piesele “sci-fi fever dreams”, o descrie apta pentru melodiile dream-pop fragile si soundul luminos care pare venit din alta lume sau poate doar din mana unui om pasionat de Joe Meek. La fel ca si muzica lui Meek, Parallax isi trage seva din spatiul extraterestru, imbibat de reverberatii si parti vocale eterice, care par a pluti undeva in cosmos. Voci eterice, dar extrem de clare si pline de emotie, care se distanteaza clar de corpul melodiei si care sunt folosite, in momentele cele mai simple, pentru a te atrage de partea lui Cox.

Cunoscut ca fiind un muzician nelinistit, cu numeroase albume si melodii lansate in ultimii patru ani fie sub numele de Atlas Sound sau ca parte a Deerhunter, ai putea crede ca, dupa sute de piese intr-un timp atat de scurt, Cox a obosit creativ. Ca poate, pe undeva, va da gres. Dar pe Parallax, in loc sa arate semne de oboseala, Cox creeaza ce ar putea fi, foarte usor, catalogat drept cel mai frumos si bine scris album al lui pana in momentul de fata. Pentru ca Parallax, un album solid, ciudat de accesibil si incredibil de individual, e opera unuia dintre cei mai buni artisti ai momentului.

Atlas-Sound-Parallax.jpgTracklisting

1. The Shakes
2. Amplifiers