Album indie-rock: British Sea Power, Valhalla Dancehall (2011)

E suficient sa asculti o singura piesa a formatiei britanice de indie-rock British Sea Power ca sa iti doresti sa asculti mai mult. Prezenti pe piata de 11 ani, trupa l-a avut la un moment dat in componenta si pe Eamon Hamilton, actualul solist de la Brakes. Criticii le-au adus numai laude, comparandu-i chiar cu The Cure si Joy Division. Recent au lansat al 5-lea lor album, Valhalla Dancehall, precedentul, Man of Aran, fiind compus special pentru documentarul omonim, realizat in 1934 de Robert J. Flaherty.

Primul lucru pe care il observi la aceasta trupa sunt titlurile. Cum sa nu te intrige un material discografic care in traducere inseamna "ringul de dans din Valhalla" (paradisul in mitologia scandinava)? Te astepti ca fiecare piesa sa fie o oda adusa zeilor. Ei bine, nu este vorba de asa ceva. Zvonurile umbla ca membrii trupei s-ar considera vikingi, insa nu au cofirmat (nici infirmat) aceasta.

.

La o prima ascultare, ne-au sarit in atentie Georgie Ray, o piesa inspirata de George Orwell si Ray Bradbury si primul extras pe single Living Is So Easy.

Ambele ne-au confirmat opinia unanima a criticilor si publicului britanic ca avem de a face cu o trupa matura, care isi cunoaste foarte bine directia. Cu Valhalla Dancehall, British Sea Power isi continua trendul ascendent, mizand pe aceleasi balade rock si variatiuni pe tema, care invoca cu fiecare acord haosul si linistea, totodata. Nu poate fi spus ca au inventat roata cu acest material, insa este clar ca au multe de spus.

Piesa de inceput, Who's In Control? pare sa continue linia albumului Do You Like Rock Music? lansat in 2008. Stund Null face referire la momentul in care Germania a incheiat Cel de-al Doilea Razboi Mondial. Si pentru ca vorbeam de al patrulea single de pe album, revolta electronica pe care trupa a subliniat-o cu EP-ul Zeus revine intr-o forma foarte buna pe Valhalla Dancehall. Stunde Null este doar un exemplu, urmat cu brio de Living Is So Easy.

Unul din aspectele importante ale acestui album este modul in care a fost compus de fratii Yan si Hamilton, cel din urma fiind responsabil de latura expansiva a materialului.

Per ansamblu, noi va recomandam sa ascultati Valhalla Dancehall, cu atat mai mult cu cat vom avea ocazia sa ii vedem in concert pe 8 iunie in Silver Church.

1