Album dream pop - La Blanche Alchimie, Galactic Boredom (2011)

Albumul Galactic Boredom al italienilor La Blache Alchimie e construit dupa o reteta magica, asa cum inspira de altfel si numele lor, legat de alchimia alba, care, zic ei, reprezinta cel mai bine lumea in care traim.

In ciuda puritatii lumii pentru care pledeaza, albumul Galactic Boredom e mai degraba o apologie a retragerii din aceasta lume intr-una magica, plina de licurici, bile de sticla care se rostogolesc pe jos, un foc in noapte, o scoica la ureche, niste schelete care danseaza, o gradina de poveste in care intelegi limba paunului si a furnicilor, in care se strecoara si un pic de magie neagra cu ochi albastri si buze ca mura. Si totul sta sub semnul unei plictiseli cosmice, spleen baudlerian, angoasa a existentei, care da si titlul albumului.

Muzica e pe masura imaginilor: dream pop, cu rezonante electronice, acustice sau clasice, cu instrumentatie foarte variata, de la jucarii care ticaie si tin ritmul, la sonoritati electronice psihedelice sau eterice si la instrumente cu coarde (pian, chitara si un violoncel sobru).

.

Albumul e un intreg muzical foarte armonios, iar acest lucru nu este de mirare, deoarece La Blanche Alchimie au ajuns la al doilea album (primul a fost lansat in 2009) si amandoi sunt muzicieni cu experienta: Federico Albanese canta la diverse instrumente, iar Jessica Einaudi, care este si autoarea versurilor, a crescut intr-o familie de muzicieni si isi lucreaza vocea de mica - tatal sau, compozitorul Ludovico Einaudi, este de altfel si producatorul acestui ultim album.

Daca aveti chef de o muzica tare placuta si cuminte, cu un aer de gradina secreta in care te asteapta ceaiul sub cires, va recomandam sa ascultati Galactic Boredom (nici primul album al italienilor, intitulat La Blanche Alchimie, nu este rau, dar putin altfel, iar sunetul acesta nou pare sa li se potriveasca mai bine). Preferatele noastre de pe acest album sunt Black Girl, Fireflies, My Ear is A Shell si Temples Burning, la cea din urma parandu-ni-se ca si vocea, si instrumentatia seamana tare mult cu Hooverphonic.

Sa ne spuneti ce parere v-a facut dupa ce il ascultati online aici, aici si aici, unde gasiti si versurile. Ii mai gasiti pe MySpace, YouTube, Facebook si pe site-ul lor oficial.

coperta

01. Black Girl