Album de pop-dance: Lady Gaga, Born This Way (2011)

In mod paradoxal albumul Born This Way a fost un succes inca dinainte de a se lansa, inca dinainte ca vreo piesa de pe acesta sa scape pe net sau in urechile vreunui critic. Popularitatea si hype-ul pe care Lady Gaga a reusit sa le stranga in jurul ei prin exercitii de excentricitate si bizarerie, dar si prin campanii agresive de marketing, ii vor asigura de acum inainte succesul in orice va face, ori cat de bun, mediocru sau prost. Born This Way se vinde mai ceva ca painea calda, chiar daca arata si suna ca naiba.

Coperta arata oribil, ca o gluma facuta de un amator in Photoshop, ca un rebut din Transformers, iar fontul este si el o gluma ieftina. Pacat, tocmai un fashion freak icon ca Lady Gaga sa dea un astfel de rateu...
Gaga
Marry the Night
Born This Way
Government Hooker
Judas
Americano
Hair
Scheiße
Bloody Mary
Bad Kids
Highway Unicorn
Heavy Metal Lover
Electric Chapel
Yoü and I
The Edge of Glory

Iar daca in trecut Gaga a reusit niste piese destul de fun (cu versuri stupide, dar fun), cum ar fi Just Dance sau Poker Face, de aceasta data Born This Way este un album plin de piese plictisitoare, enervante sau iritante. Chiar daca Gaga incearca sa amestece in pop-dance-ul ei cate un pic de electro, de synth-pop, de glam sau rock/hard rock tot albumul se ineaca intr-un eurodisco plictisitor. Multe dintre cele 14 piese de pe album seamana izbitor de mult intre ele.

Marry the Night este poate una dintre cele mai catchy piese de pe album, alaturi de Born This Way si Judas, dar nu poti sa nu-ti dai seama ca, imediat dupa intro, piesa este aproape identica cu cea care incheie albumul, The Edge of Glory.

Born This Way, asa cum au spus si altii, este o copie mai kitsch a piesei Madonnei, Express Yourself. Acest lucru este atat de evident si la nivelul mesajului, si ca linie melodica. Doar Gaga a fost uimita cand a aflat acest lucru.

Government Hooker incepe bine, cu un pic de lo-fi dance, dar dupa un minut o da in bara, in acelasi disco penibil, cu accente industriale de aceasta data si destul de obositor. Judas este catchy, dar banala, genul de piesa care-ti ramane in minte intr-un mod involuntar si enervant. Americano este oribila, zici ca este o piesa cu accente latino inregistrata de o "artista de tabloid" autohtona. Hair este trasa la xerox dupa Marry The Night, deci deja vu si boring.

Scheiße este caca, pe bune, asta inseamna scheiße in germana. Puteti sa sariti peste ea. Bloody Mary este plictisitoare si cantata parca cu plictis, dar si cam absurda, la un moment se aude un urlet fara niciun motiv, apoi piesa continua cu acelasi plictis. Puteti sa sariti si peste piesa asta. La fel si peste Bad Kids, unde negativul si vocea lui Gaga pe refren nu se prea potrivesc si sunt chiar enervante.

Highway Unicorn (Road to Love) este din nou o piesa care are ceva catchy, dar care, in afara de refren, este destul de incarcata si zgomotoasa, deci haotica si iritanta.
Lasand versurile la o parte, Heavy Metal Lover suna destul de bine, dar nici aceasta piesa nu scapa de influentele disco - "pieptanata" un pic, piesa ar putea suna chiar foarte bine (sau ma pripesc).

Electric Chapel incepe ca o piesa rock, apoi o da in pop-dance, apoi in disco si totul suna ca o ciulama. You and I are un negativ ce pare un remix dupa We Will Rock You, totusi, versurile sunt de balada romantica sau melodramatica. Sariti peste, foarte slaba. The Edge of Glory, piesa care pune punct gaga-torturii urechilor, asa cum spuneam la inceput, seamana mult cu alte cateva piese de pe album, asa ca n-o sa impresioneze cu nimic mai mult.

All in all, Born This Way este un album foarte slab, dar foarte apreciat de catre fanii Gaga. Daca ar fi ceva de apreciat la acest album, atunci este suportul pe care Lady Gaga il ofera comunitatii LGBT printr-un album plin de piese care vorbesc foarte deschis despre cum este sa fi gay, transmite un mesaj pozitiv comunitatii gay si printr-un super-hit (chiar daca noua ni se pare ca se putea face o piesa mai buna cu acelasi mesaj) care se numeste chiar Born This Way. Din pacate, calitatea pieselor este foarte slaba.