Album: Zaz - Zaz

Unul din cele mai fericite albume pe care le-am auzit in ultima vreme! Binedispune, mai ales cand il asculti in casti dimineata, in tramvai, pe masura ce se ridica soarele. Zaz si albumul sau omonim lansat anul trecut, pe 15 mai, este de pus pe repeat, de la cap la coada si de la coada la cap!

300

Track listening:

01. Les passants
02. Je veux
03. Le long de la route
04. La fee
05. Trop sensible
06. Prends garde a ta langue
07. Ni oui ni non
08. Port coton
09. J'aime a nouveau
10. Dans ma rue
11. Eblouie par la nuit

Am descoperit-o recent pe tanara Isabelle Geffroy, nascuta in Franta. Deja auzisem ca se bucura de un mare succes in Europa, cucerind cu single-ul Je Veux topurile elvetiene, belgiene, germane si frantuzesti. Un pic de research si ati afla cat de solicitata este aceasta melodie pe iTunes. Asa ca daca e la moda si mare cautare, trebuia macar sa ne dam seama de ce.

Albumul sau de debut imbina gypsy jazzul si chansonul francez, cu popul, fara sa riste sa plictiseasca, sa dea in ritmuri demult apuse, retro sau desuete, fara sa invite la dans in sincron ca Britney Spears & co. Pare o combinatie ciudata, un ghiveci cel putin exotic, dar trebuie sa recunoasteti ca suna intrigant. Nu degeaba a iscat o intreaga isterie in Franta.

Asa ca am luat-o incet, in ordinea numerelor de pe tricou si a aprecierilor din Europa si am dat play melodiei Je Veux. Daca ar fi sa facem critica de muzica, poate ca nimic nu ne-ar impresiona la prima ascultare. Din punct de vedere stilistic, vocea si versurile nu exceleaza in mod deosebit. A fost Zaz comparata cu Edith Piaf (cel putin asta scrie pe wikipedia), dar nu putem sa ne avantam intr-o erezie de gen. Sunt multe alte voci in Franta si inclusiv la noi care sunt mult peste vocea tinerei de 30 de ani. Si cu toate acestea... creeaza dependenta. Este chiar atat de simplu. Probabil ca aici pe undeva se afla fundamentele stilului pop: simplu, usor de retinut si pe buzele a jumatate de autobuz sau metrou.

La fel putem spune si despre versuri. Militand pentru libertate si fericire, cu o doza decenta de rebeliune, frantuzoaica nu isi doreste bijuterii sau limuzine. Nu spune nimic ce Janis Joplin nu a zis acum ceva timp. Dar nu poti schimba frecventa. Fie ca asculti Prends Garde a Ta Langue sau Ni Oui Ni Non, Dans ma rue sau Eblouie par la Nuit, nu iti vine nici sa dai rewind la vreuna din melodii, pentru ca o data ce incepe una noua, astepti sa vezi ce se intampla si incotro se duce albumul. E de ascultat pe nerasuflate, asa ca pleaca mai devreme de acasa dimineata pentru ca nu il vei putea opri pana nu se termina.

Noi vi-l recomandam cu mare caldura! Pana una alta, aveti aici Je Veux: