Album: The Fool - Warpaint

Warpaint se lansa in 2008, cu un album numit Exquisite Corpse, titlu care nu suna tocmai a ceea ce ti-ai dori in playlist. Insa au colaborat cu John Fusciante si cu Josh Killinghoffer, fostul si, respectiv, actualul chitarist de la Red Hot Chili Peppers si a fost suficient sa convinga. Trupa de fete din Los Angeles s-a facut remarcata prin stilul rock experimental, iar acum sunt pe piata cu al doilea lor album, The Fool, ce abordeaza rockul psihedelic. Noi le urmarim inca de anul trecut, si dupa ce le-am vazut clipul la a treia piesa de pe album, Undertow, ne-am gandit sa ascultam impreuna materialul pe care Warpaint il considera sora mai mare al lui Exquisite Corpse.

Desi nu a inregistrat locuri fruntase in topuri, The Fool a fost foarte bine primit de critici. Cu versuri care cumva transmit mesajul ca aceste fete trebuie luate in serios, avem in fata un album care nu vorbeste despre clasicele teme abordate de trupele de fete, cum ar fi dragostea, imposibilitatea dragostei, fericirea de a avea prieteni si a merge la mall.

Emily Kokal, Theresa Wayman, Jenny Lee Lindberg si Stella Mozgawa sunt patru fete independente, increzatoare, coplesitoare, exact genul de modele pe care adolescentele din ziua de azi ar trebui sa le caute in muzica. Nu sunt dive sau printese-pop care isi vand corpul si isi cumpara silicoane; sunt artiste care creeaza muzica, pun mana pe instrumente, compun si canta. Surprinzator, nu au o solista principala; toate au rolul de a iesi la suprafata.

Toate patru arata ca si cand au fost scoase dintr-un episod cu Beavis si Butthead de acum 20 de ani, acel gen de rockerite suparate care se purtau neglijent la inceputul anilor '90. Dar acest detaliu ar putea fi irelevant daca tocmai soundul abordat cu The Fool nu ar fi inspirat tocmai din perioada respectiva.

Chitara monotona care se aude in deschiderea melodiei Set Your Arms Down, este pe tiparul depresiei ce se canta atunci. Remember unplugged-ul Pennyroyal Tee de la Nirvana si Creep-ul celor de la Radiohead. Totodata, vocea lui Emily Kokal in balada noastra preferata, Baby, seamana izbitor de mult cu ce obisnuia sa cante la inceput Cat Power. Theresa Wayman este vulnerabila in Shadows, o piesa cu sound unic si o chitara sublima. Versurile ne amintesc de mesajele introspective pe care le transmitea Stevie Nicks la sfarsitul anilor '70-inceputul anilor '80.

Live sunt minunate, insa mai mult decat youtube, nu am reusit sa vedem. Chiar si asa, de fiecare data, par a fi prinse intr-o lume proprie, iar cei care au ocazia sa le vada si sa le asculte, se simt ca si cand ar primi un concert personal.

The Fool este un album minunat, indiferent cum ar fi sa il privesti, oricum l-ai taia in bucati si l-ai recompune in alta forma. E acel gen de material care desfiinteaza termenul de gen muzical. Warpaint se pozitioneaza cu acest album ca o trupa bine inchegata, o entitate solida, de necomparat cu alti tineri existenti acum pe piata. Iar noua ne place foarte mult.

warpaint

Track listening:
1. Set Your Arms Down