Album: Stevie Nicks - In Your Dreams (2011)

De aproximativ 5 ani astept un nou material si/sau concert marca Fleetwood Mac pentru a-i face recenzie. Venind intr-un moment important in cariera sa, Stevie Nicks mi-a satisfacut bucuria de a-i lua la bani marunti, cap-coada, noul album, pe care l-a lansat oficial pe 3 mai.

Marcand primul material discografic in 10 ani al legendarei Gold Dust Woman, In Your Dreams pare a fi cel mai bun album solo pe care artista l-a scos de la Bella Donna (1981) incoace. Albumul beneficiaza de doi producatori alesi sa se potriveasca ca manusile pe creativitatea lui Stevie Nicks. Vorbim de Glen Ballard, cel care a debutat ca producator cu Thriller-ul lui Michael Jackson si a fost multi-premiat pentru Jagged Like A Pill al lui Alanis Morissette, si de Dave Stewart, jumatatea masculina din Eurythmics, considerat de Bob Dylan "un inovator fara frica".

Cei doi au lucrat impreuna cu Stevie la cele 13 melodii originale de pe In Your Dreams, care deja urca in primele 10 albume din US Bilboard 200.

Inspiratia pentru acest album se pare ca a fost gasita in mai multe surse. Fie ca vorbim de poezia lui Edgar Allan Poe, al carui poem Annabel Lee a fost pus pe muzica, fie despre populara serie Twilight, careia Stevie i-a dedicat piesa Moonlight (A Vampire's Dream), In Your Dreams se dovedeste a fi mai mult decat un puseu creator al artistei. Cu acest album, al saptelea din cariera solo, Stevie Nicks isi intareste pozitia in istoria rock-ului si revine in atentia publicului avid si a criticilor.

Prima melodie extrasa pe single este dinamica Secret Love, cea care si deschide seria celor 13 piese, si care a fost scrisa initial pentru mega succesul Fleetwood Mac Rumours din 1976. Ramas in colectia personala de demo-uri, Secret Love a readus-o in atentia fanilor pe artista ce urmeaza pe 26 mai sa implineasca 63 de ani.

Albumul este presarat de intelepciune, filozofie si introspectie, atribute cu care Stevie Nicks si-a obisnuit ascultatorii in cei 40 de ani de cariera. Nu este lasata la o parte dragostea, fie ea frumoasa, ranita sau fumata, in melodii precum For What It's Worth, You May Be The One si Cheaper Than Free (ultima piesa de pe album, dar si a doua extrasa pe single, un duet superb pe care il face cu Dave Stewart).

Pentru fani si cunoscatori, avem parte si de un duet cu Lindsey Buckingham. Soldier's Angel este o balada pe care Nicks a descris-o gazdei VH-1 Classic Rock Nights, Eddie Webb, ca fiind despre Walter Reed si la care Lindsey a contribuit cu chitara. A-i reasculta pe cei doi in aceasta formula este ca si cand ne-am intoarce in trecut, la Buckingham Nicks si la dragostea pe care cei doi si-au purtat-o inca dinainte de a se alatura trupei Fleetwood Mac la inceputul anilor '70.

Ce surprize am putea astepta sau ne-am dori de la "Bella Donna" Nicks? Sa vina in turneu si pe la noi! Recent a inceput o serie de concerte impreuna cu Rod Stewart, turneu pe care l-a anuntat oficial in emisiunea lui Ellen DeGeneris, iar intr-un interviu pe care l-a acordat bloggerului Perez Hilton, a dezvaluit faptul ca sunt sanse mari ca Fleetwood Mac sa plece in turneu in 2012.

1
Track listening:

1. Secret Love