Album: Royksopp - Senior

Logic si natural, dupa Junior de acu' un an, Royksopp a iesit de curand la rampa cu Senior. Si este ca o lovitura de karate bine plasata, pentru ca te socheaza si paralizeaza aproape instant. Este sumbru, melancolic, halucinant, tripy... intr-un cuvant e ciudatel (pana si Svein Berge il descrie ca fiind "fratele senil care locuieste in pod al lui Junior").

Cu asa o introducere, e greu sa ignori un astfel de album. Mai ales daca esti fan al pieselor instrumentale si iti place sa fii cufundat in melodie, sa te bucuri cand se schimba tempo-ul doar un tar si cand dupa 9 piese te gandesti sa-ti iei o masina si sa pleci cu ea la drum (sau na, daca deja o ai, sa pleci cu ea la drum). Nu te astepta sa fie teribil de ritmat si antrenant, este mai degraba atmosferic, are un vibe aparte.

Si nu se aude nici o voce. Lucru pe care il treci cu vederea la primul cantec, ... And the forest began to sing, dar care te izbeste puternic la Tricky Two, care este Tricky Tricky-ul de pe Junior minus vocea.

Tricky Two este una din putinele piese mai energice de pe Senior, pentru ca restul sunt croite ca prin vis, din sunete efemere si ecouri bantuitoare. Dar asta nu inseamna ca albumul nu are super-piese, construite sa tachineze urechile oricarui iubitor de muzica electronica. Forsaken Cowboy, The Alcoholic, Senior Living si The Drug pur si simplu iti arata o alta dimensiune a lumii Royksopp, departe de jocurile naive de pe primele albume.

Senior este mai mult decat chillout, este balearic, minimalist cu influente de early electro. Nu apeleaza la artificii, nu suprapune voci suave pe beaturi domoale si nici nu poti sa-l asculti doar pe bucati, trebuie sa il iei ca un tot si sa-l asculti cap coada. Poti spune ca demonstreaza ca Berge si Brundtland dau dovada de maturitate in noua lor productie, dar nu poti spune cu mana pe inima ca va fi pe placul tuturor.

…And The Forest Began To Sing
Tricky Two
The Alcoholic