Album: Noah and The Whale - Last Night on Earth

Dupa cum v-am anuntat la inceputul lunii, a iesit pe piata noul album Noah and The Whale! Dupa ce am ascultat L.I.F.E.G.O.E.S.O.N., single-ul lansat pe 23 ianuarie, am reusit sa punem oficial mana pe tot Last Night on Earth, al treilea album al trupei britanice de indie folk.

Just a silhouette against the rising sun - unul din versurile intr-adevar bune ale albumului, descrie exact modul in care poate fi privita trupa Noah and The Whale. Dupa doua materiale folk mult mai putin comerciale (Peaceful, the World Lays Me Down in 2008 si The First Days of Spring in 2009), Last Night on Earth vine, surprinzator, intr-un ton foarte optimist, marsand cu entuziasm inca de la prima piesa, Life is Life, pana la ultima, Old Joy. Ar parea ca avem de a face cu o trupa care inca nu stie ce cauta sau care ii este directia exacta.

Insa lasand la o parte lipsa orientarii muzicale, albumul pare a fi cel mai reusit dintre toate pe care trupa britanica le-a scos pana in prezent. Pozitiv, suficient incat sa iti creasca serotonina la orice ora absconsa din zile de marti 13, e cam greu sa nu iti placa. E guilty pleasure precum scrie la carte. Stii bine ca in mod normal atata hopeful pop wannabe nu te prinde, insa nu poti sa nu il asculti cap-coada.

Versurile nu exceleaza in intelepciune, dar sunt usor de retinut, spun povesti care la un moment dat iti aduc aminte de tine si, pana la urma, sunt cantate de Charlie Fink, o voce buna, aproape imposibil de displacut. Solistul, mare fan al sintetizatoarelor din anii '80, al iubirilor lirice, al toanelor, al reinventarii emotionale, face din acest album un soi de terapie pentru sine insusi. Pare ca inca nu si-a revenit dupa despartirea de Laura Marling, insa isi cauta linistea si optimismul.

Dupa cum stiti, piesa L.I.F.E.G.O.E.S.O.N. urca deja in topurile britanice, iar Wild Thing, Just Me Before We Met si Waiting for My Chance to Come au intrat de curand si in playlisturile noastre. Este enervant cat de mult ne place si va invitam sa va contaminati si voi.

1
Track listening:

01. Life is Life