Album: Nazareth - Big dogz, sau oboseala celor 40 de ani de activitate

big dogz nazareth
Pe 27 ianuarie Nazareth va concerta la Bucuresti, ca parte a turneului mondial de promovare a celui mai nou album al trupei, "Big dogz", prilej cu care vor marca si aniversarea a 4 ani de Hard Rock Cafe Bucuresti. Motiv pentru care Metropotamul si-a zis ca trebuie sa reasculte albumul si sa vada ce va asteapta pe 27 ianuarie.

Nazareth s-a bazat in intreaga sa cariera pe doua lucruri: arhitectura sonora hard-rock si vocea ragusita, "whiskey style", a lui Dan McCafferty. "Big dogz", aparut in aprilie 2011, nu se indeparteaza nici el de cele doua borne pe care Nazareth le-a marcat de-a lungul anilor si nu exista piesa pe care, ascultand-o, sa nu stii ca o canta ei. De aici, insa, totul se sfarseste.

In primul rand, cele 11 piese prezente pe "Big dogz" cu greu reusesc sa mai spuna ceva chiar si celui mai credincios fan al trupei. De la prima la ultima, am asistat la o repetare dusa la extrem a unor teme pe care deja la cunoastem si cu care Nazareth ne-a obisnuit de pe albumele anterioare. De data asta, insa, nu au mai reusit sa puna cap la cap ceea ce cunosc si, din aceasta cauza, ne aflam in fata unui album fad, plicticos, fara pic de inventivitate.

Piesele fie pornesc bine si se pierd imediat in incapacitatea de a fi continuate la acelasi nivel, fie sunt acceptabile, dar slabe din punct de vedere calitativ, putand fi considerate cel mult ceva de gen "hai, ca asta a mai mers cat de cat".

Practic, din cele 11 piese care compun albumul, am retinut "Radio", ceva mai sincopata, numai buna de dat pe posturile de...radio, si "Butterfly", o balada departe, insa, de a fi ceea ce a fost "Love hurts", de exemplu. Este, spun eu, un semn ca dupa 40 si ceva de ani de activitate lucrurile sunt greu de pastrat in aceeasi forma, dar Nazareth nu ar fi singura trupa care a dovedit ca a cam spus ce avea de spus.

Despre Dan McCafferty nu sunt, din nou, foarte multe lucruri bune de spus. A pastrat, in mare parte, timbrul despre care vorbeam mai sus, dar a obosit. Nu mai are izbucnirile de altadata, interpretarea este plictisita si face din acest album ceva care pare o povara pentru el. Probabil ca pe scena se va salva prin piesele mai vechi (nu se poate concert Nazareth fara "Love hurts", nu?), dar pe "Big dogz" farmecul sau aparte se dilueaza la fiecare piesa pe care o deruleaza prin urechile ascultatorului. Parca, daca stam sa ne gandim bine, albumul nici nu a fost facut pentru el, deoarece nu l-am simtit deloc intrat in atmosfera acestuia, nu mai realizeaza legatura aceea afectiva cu ceea ce interpreteaza.

Cam acesta este "Big dogz", cel mai nou album al celor de la Nazareth. Daca ar fi sa dea o nota, Metropotamul ar acorda un 6, dar asta mai ales pentru istorie si pentru ca nu poate trece cu vederea contributia Nazareth in ceea ce poarta numele generic de "rock". Altfel, nu este un album pe care sa vi-l recomandam si speram ca pe scena de la Hard Rock Cafe vom avea parte de un playlist care sa nu insiste foarte mult pe aparitia discografica, indiferent daca este vorba de un turneu de promovare a acesteia.

Rock on!

.

BIG DOGZ playlist: