Album: MGMT - Congratulations

Dupa ce toata lumea a sters pe jos cu Flash Delirium, primul single de pe cel mai recent album, Congratulations, baietii de la MGMT au simtit nevoia sa-si ceara scuze ca nu s-au ridicat la asteptarile publicului, pe care tot ei l-au educat si hranit cu bunatati ca: Electric Feel, Time to Pretend si Kids. O reactie putin exagerata, daca stam bine sa ne gandim, dar justificata daca stam bine sa le ascultam cel de-al doilea album.

Cei care nu au expediat imediat peisa Flash Delirium cu un politicos "wtf?!", si au mai ascultat-o de cateva ori ca sa vada daca nu cumva le-o fi scapat vreo subtilitate psihedelico-electric-feel, mai mult ca sigur se asteptau de la Congratulations sa fie un "album-piniata" plin de bunatati muzicale... Ei bine, nu. Congratulations este o piniata, insa plina de Flash Delirium, care, luate la gramada, dau mai degraba impresia unui delirium tremens muzical.

Oracular Spectacular (2007) si Congratulations (2010) zici ca sunt doua albume scoase de doua trupe diferite. Daca pe primul album, Ben Goldwasser si Andrew Van Wyngarden erau doi baieti excentrici, electrici, eclectici si plini de o energie pozitiva contagioasa, pe cel de-al doilea album sunt psihedelico-emo-sictiriti, lasand impresia ca cineva i-a sechestrat timp de trei ani intr-o camera izolata fonic, unde i-a pus sa fumeze la greu Lennon, Syd Barrett si Brian Eno.

2 1
Track listing:
It's Working
Song for Dan Treacy
Someone's Missing
Flash Delirium
I Found a Whistle
Siberian Breaks
Brian Eno
Lady Dada's Nightmare
Congratulations

It's Working, piesa care deschide albumul, it's not working, deloc. E cea care da startul unui bad bad trip: "my mind's affected/ it's empty now/ as I lay down/ I feel alright/ my heart is racing" - ca sa citam un pic si din versuri. Song for Dan Treacy e un cantecel plictisitor si enervant, atat de enervant cand incepe sa repete obsesiv: "he made his mind up/ yeah, he's gonna get it done/ he made his mind up".

Someone's Missing este, poate una dintre cele mai decente piese de pe intregul album, asta desi in primele 20 de secunde ai impresia ca e cantata de niste Bee Gees lesinati. In orice caz, este scurta si fresh. Dar nu-i nimic, pentru ca Flash Delirium si I Found a Whistle reusesc sa ne bage din nou intr-un trip hippie-molcom-apatic. Siberian Breaks este inca un "caleidoscop" muzical flower power, pe care te poti legana timp de 10 minute - mare minune daca nu vei si adormi in tot acest timp.

Brian Eno este un fel de Song for Dan Treacy, doar ca de aceasta data versurile stupide care zgarie timpanul printr-o repetitie enervanta sunt: "I can tell that he's kind of smiling/ but what does he know?/ We're always one step behind him,/ he's Brian Eno, Brian Eno?".  Lady DaDa's Nightmare nici nu merita mentionata, iar Congratulations e pur si simplu blank&boring.

Cu alte cuvinte, apologize accepted pentru tot albumul care nu merita congratulations de niciun fel. Speram doar sa nu asteptam inca trei ani pentru un material similar. Ii vrem inapoi pe baietii de la MGMT, cei care cantau: "This is our decision, to live fast and die young. We’ve got the vision, now let’s have some fun.", pentru ca ultimul album nu are niciun fun si niciun live fast.

MGMT pe MySpace
MGMT pe Wikipedia
Site-ul oficial MGMT

13 comentarii

Album: MGMT - Congratulations
Rat
#1 -

2deep4u bro

Album: MGMT - Congratulations
Tudor
#2 -

Sunt total in dezacord cu acest review; serios, fiecare propozitie luata in parte, opusul este adevarat...parerea mea :).
Albumul trebuie ascultat de ceva mai multe ori pentru a fi apreciat.

Album: MGMT - Congratulations
Raluca
#3 -

Superficial review

No offense, dar acest review pare scris efectiv de o persoana care asculta muzica doar la party-uri, altfel nu-mi pot explica parerea atat de proasta legata de albumul Congratulations. Ok, este diferit de Oracular Spectacular, but in a good way - sound-ul este cool, 21st century, atmosfera este super actuala.

Sper sincer ca persoana care scrie review-urile sa nu caute in muzica pe care o asculta doar adrenalina unui live fast and have lots of fun, ci si un strop de mesaj, de profunzime. Just my humble 2 cents.

Album: MGMT - Congratulations
elena
#4 -

depinde

Depinde pentru ce asculti muzica. Pentru mesaj si profunzime puteti citi poezie. Pentru sunete & dans se asculta muzica.

Eu cred ca MGMT au dat tot din ei pe OS si punct. Se mai intampla. Si MJ a dat tot ce a avut in Thriller, apoi nu a mai putut egala cu nimic succesul lui.

Album: MGMT - Congratulations
atlas
#5 -

not quite

Pitchfork i-a dat - 6.8
allmusic - 4 din 5
Chicago Tribune - 3 jumate din 4
Entertainment Weekly - B
The Guardian - 3 din 5
Mojo - 5 din 5
Spin - 4 din 5
Rolling Stone - 3 din 5
si asa cum zice wikipedia:
"The album received mostly positive reviews upon its release, currently holding a 65/100 score at Any Decent Music and a 70/100 metascore at Metacritic, based upon 37 and 31 reviews, respectively. NME got a first listen of the album and described it as a mix of "frenetic, brief psych nuggets," "echo-drenched mini epic tendencies" and some "classic MGMT". As previously indicated by its creators, the album contains nothing in the way of "'Kids'-esque pop singles," adding that "it instead delves deeper into the sprawling, psychedelic sounds that characterized the second half of Oracular Spectacular."
- dar poate metropotam stie mai multa muzica decat toti ceilalti la un loc

Album: MGMT - Congratulations
ReVo