Album: Lil Wayne - I Am Not A Human Being

lil wayne
I am not a human/Shout to all my moon men

Nu-ti trebuie prea multe date pentru a trage concluzia ca Lil Wayne e un pic (mai mult) sarit de pe aceasta planeta. E de-ajuns sa arunci un ochi pe cateva poze cu el. Daca mai adaugi si succesul sau enorm (best rapper alive nu este chiar o exagerare), numeroasele albume (8 pana acum si inca unul on the way), mixtape-uri, remixuri, mash up-uri, colaborari pe care le-a lansat de-a lungul anilor, faptul ca nici puscaria nu l-a oprit sa lanseze videoclipuri noi, piese noi si un album nou, atunci titlul ultimului sau album: I Am Not A Human Being, se justifica perfect.

Din pacate, nu este cel mai bun material al sau, iar faptul ca a fost lansat in graba (12 octombrie), inainte ca Weezy sa iasa din puscarie (eliberat pe 4 noiembrie), si ca pe foarte multe dintre piese este completat de protejatul sau, Drake, intareste senzatia ca I Am Not A Human Being nu este un album la care Wayne sa fi lucrat foarte mult sau in care sa se fi implicat foarte tare.

Cu toate acestea, cele zece piese sunt destul de diversificate, astfel incat sa le atraga atentia si celor care nu sunt neaparat fanii lui Weezy. Despre putine piese de pe album se poate spune ca au potential de hituri, dar pe mai multe Wayne da viata expresiei care-l defineste cel mai bine: too catchy to ever ignore - prins in mainstreamul kitsch si reinventat in underground-ul cool prin tot felul de mash up-uri sau coveruri (JJ dezvoltand un adevarat "cult" pentru Weezy).

Pe langa tema principala a albumului, "grandomania" lui Wayne vs. restul lumii, surprinsa cel mai bine pe piesa care poarta acelasi nume ca albumul ("I thank God that I am not basic/ I am not basic/ I am not a human being"), Weezy mai strecoara si cateva piese pe care ii scapa faptul ca, pana la urma, este cat se poate de uman si vulnerabil. In acest sens, pe Single si I'm With You isi arata latura sensibila (atat cat e ea), insa fara sa se ingroape in patetism, ci in stilul caracteristic: "Damn you the shit/ I'll rip out my heart and hand you the shit". Poate ca de aici vine si o parte din fascinatia pe care o trezeste Weezy: versuri porcoase, prost scrise, dar care au de multe ori si o atingere de geniu.

What's Wrong With Them este una dintre piesele care suna cel mai bine de pe intregul album, cu o Nicki Minaj care suna ca Rihanna

Pe Bill Gates, Wayne tine sa clarifice ca timpul care l-a petrecut in inchisoare pentru posesie de arma nu i-a potolit apetitul pentru probleme: "Pistol in your mouth I cannot make out what you tryna say/ And if they want a war, tell them mother f-ckers bombs away". Tot aici Wayne il transforma pe Bill Gates intr-un verb: "I used to be a baller but now I’m Bill Gaten’/ Got a list of full of problems, I tend to em later/ Yeah life is a bitch but I appreciate em man".

That Ain't Me este o alta piesa care suna bine si care are potential de hit, mai ales ca refrenul cantat de Jay Sean ii aduce o melodicitate placuta, chiar daca o impinge mai mult inspre R&B.

Una peste alta, albumul lui Wayne este unul mediocru, cu cateva piese care ies mai in fata, dar o multime care raman in urma si pe care Weezy pare sters si lipsit de vlaga. Chiar daca Wayne pare de pe alta planeta, albumul acesta este cat se poate de "impamantenit" si, in afara de faptul ca a fost lansat cand Weezy era inca in inchisoare si ca versurile pentru unele piese au fost inregistrate de acolo prin telefon, nu prea aduce nimic nou in peisaj.

Track listing:
Gonorrhea (featuring Drake)
Hold Up (featuring T-Streets)