Album: Lake of Tears, Illwill (2011)

Imi cam lipseau Lake of Tears: 4 ani de la ultimul album (Moons and Mushrooms), 3 ani de la ultimul concert (Satu Mare). Din fericire anul asta le aduce pe amandoua, pentru ca LoT au scos acum cateva zile album nou, Illwill, iar pe 25 iunie ii vedem si la Bucuresti, in Arenele Romane.

Dar... ce s-a intamplat cu Lake of Tears? Prima piesa, Floating in Darkness, incepe tare. Tare repede, cum nu prea mai auzi piese LoT. Nu esti lasat sa te dumiresti ce s-a intamplat, pentru ca a doua piesa, Illwill, intra cu sunetul specific "laketearsian" al chitarii, cu o discreta si fugitiva aparitie a clapelor, dar cu o voce aspra care canta "my life will always be black / Dead race, a bitter place, cold, / Black, fucked".

lot

Si tot albumul te tine intr-una "clasica", una "altfel", cele din urma fiind neasteptat de speed, de trash, de hard, de rock si destul de putin doom & gothic metal "clasic", adica in stilul lor obisnuit. Stil care mie personal imi placea si deocamdata nu reusesc sa apreciez prea mult inspiratia noua, cel putin in varianta de studio, pentru ca neindoielnic albumul Illwill e material bun de ascultat live.

Dupa un The Hating speed si-un U.N.S.A.N.E. heavy, House of The Setting Sun ne demonstreaza ca LoT sunt inca acolo si nu i-a asimilat total vantul schimbarii, pentru ca piesa suna ca scoasa de pe albumele primilor ani 2000. Pe aceeasi directie e si urmatoarea piesa, Behind The Green Door, pe care fanii stilului "vechi" le vor aprecia cel mai mult de pe acest album, fiind printre cele mai melodice, in care revine si vocea cunoscuta a lui Daniel (care pe celelalte piese se schimba considerabil).

Parasites iarasi schimba foaia, pentru ca suna a Motorhead. De parca LoT au vrut sa faca un album in care sa isi demonstreze abilitatile de a aborda la fiecare piesa un alt gen, un alt stil. Si, cu toate ca la prima ascultare pot lasa impresia ca si-au pus haina altcuiva, la a doua, a treia auditie iti dai seama ca le sta destul de bine. Vezi spre exemplu piesele Out of Control (bun titlul, in context) si Taste of Hell sau Midnight Madness, fiecare altfel, cu growl-uri, cu chitara speed, cu cate un scurt intermezzo de chitara curata, cu tobele omniprezente in spate si chiar si cu accente black.

Si iata cum numele albumului devine mai putin misterios - "ill will" inseamna o dispozitie neprietenoasa sau chiar ostilitate, destul de evidente nu doar in muzica, ci si in textele pieselor, de la inceput, "regeneration of so much frustration, wanna kill tonight", pana la sfarsit, "darkness my old friend we're closer /
to the end
".

Ultimele trei piese sunt bonus live tracks, As Daylight Yields de pe Greater Art ('94), Demon You  / Lilly Anne (Forever Autumn, '99)si Crazyman (Black Brick Road, 2004).

Per total Illwill este un album neobisnuit LoT, care nu denota o schimbare de stil, asa cum au facut-o pana acum discret mai toate albumele lor, ci este o schimbare (probabil temporara) de gen, ca un exercitiu de metal, un fel de "cum ar suna Lake of Tears daca ar canta trash / black / speed?". Demonstrativ suna bine, dar speram ca e totusi doar o faza.

Voua cum va suna Illwill?

illwill
01. Floating In Darkness