Album: Ke$ha - Animal

Superficiala, libertina si dezinhibata - cam asta e combinatia prin care Ke$ha a reusit sa rupa toate topurile din State cu piesa Tik Tok, devenind cel mai downloadat single timp de o saptamana. Cu siguranta stiti piesa, este cea care incepe cu "Wake up in the morning feeling like P Diddy/ Grab my glasses, I'm out the door, I'm gonna hit this city/ Before I leave, brush my teeth with a bottle of Jack/ 'Cause when I leave for the night, I ain't coming back." Daca nu o stiti, nu stiu de pe ce planeta sunteti.

Iar daca ati fost atenti la clipul lui Katy Perry, probabil ca v-o amintiti si de acolo, pentru ca era una dintre tipele despre care Katy spunea I kissed a girl and I liked it. Inainte ca peste tot sa se auda Tik Tok, s-a auzit Right Round a lui Flo Rida, iar vocea de pe refren ii apartine tot lui Ke$ha, inainte de a deveni o celebritate.

Daca pana sa-si arate pasiunea pentru petreceri scaldate in alcool si interesul pentru relatii promiscue, alte artiste dance-pop au trecut mai intai printr-o perioada inocenta (vezi Britney Spears sau Christina Aguilera), Ke$ha nu a pierdut prea mult timpul si in mai toate interviurile isi marturiseste apetitul pentru bere, sticle de Jack, baieti si whatever... Dar cine o poate invinovati, avand in vedere ca a copilarit prin studiouri de inregistrare, bodegi din Los Angeles si alte locuri care arata ca decorul din videoclipul de la Just Dance al lui Lady Gaga.

Dupa succesul piesei Tik Tok a urmat si albumul, Animal, in acelasi spirit. Si chiar daca suna si arata ca o Hannah Montana (destrabalata si denaturata), doar un parinte mult prea open-minded sau chiar iresponsabil i-ar putea face cadou copilului albumul Ke$hei, care l-ar trimite pe minor aproape instant in coma alcoolica.

1 2
Track listing:
Your Love Is My Drug
Tik Tok
Take It Off
Kiss n Tell
Stephen
Blah Blah Blah
Hungover
Party at a Rich Dude's House
Backstabber
Blind
Dinosaur
Dancing with Tears in My Eyes
Boots & Boys
Animal

Animal este un album foarte tare, chiar daca mai mult de jumatate din piese sunt crap. Este tare pentru ca e al unei pustoaice care nu da doi bani pe nimic si care will sing for beer si pentru ca e despre chestii pe care cei mai multi dintre cei de varsta ei care se apuca de muzica prefera sa le bage sub pres de dragul de a afisa o imagine imaculata si virginala. Iar Ke$ha a ajuns atat de sus incat isi justifica $-ul din nume. Mai este foarte tare pentru ca suna ca Lady Gaga, Katy Perry si Britney Spears la un loc, dar dirijate de Peaches, insa ii lipsesc aerele de vedeta si canta despre backstabbing bitches (Backstabber) sau Party at a Rich Dude's House fara nicio jena - care, apropo, sunt si unele dintre cele mai misto piese de pe album.

Thumbs down pentru piese ca Your Love Is My Drug, Take It Off, Stephen, Kiss n Tell, Hungover, Blind, Dancing with Tears in My Eyes, Animal - un pop-dance care nu iese cu nimic in evidenta din tonele de melodii asemanatoare de la MTV, totodata scapari de la poza de bad&party all night girl - piese de pe album peste care dai skip skip skip.

Dinosaur, piesa in care Ke$ha canta silabisind ca o majoreta despre batrani libidinosi, Boots and Boys si Blah Blah Blah ar face-o mandra si pe Peaches, atat pentru sound-ul electro cat si pentru versurile misandre si dezinhibate (Don't be a little bitch with your chit chat just show me where your dicks at). Daca ar merge mai putin pe modelul glamour-superficial si mai mult pe cel de misfit dus pe culmile succesului si de Amy Winehouse, de exemplu, al doilea album ar fi cu siguranta mult mai reusit.

Una peste alta, Animal este un album de pe care ai ce alege si ai si ce da la o parte, iar Ke$ha aduce cu siguranta ceva foarte nou in piesajul pop-dance.

4 3
Kesha pe MySpace