Album: Groove Armada - Black Light

Cand zici Groove Armada iti vin imediat in cap Superstylin' sau I See You Baby si in general beaturi grele si dance-funk care te fac imediat sa te gandesti pe unde ti-ai pus incaltarile de dans. Cel mai recent album al lor (cel de-al saselea), Black Light, nu suna deloc a Groove Armada. Nu pentru ca nu s-ar ridica la nivelul lor, este foarte bun de la inceput pana la sfarsit, fara nicio exceptie, dar nu seamna absolut deloc cu nimic din ce a inregistrat Groove Armada pana acum - greu de pus o stampila cu GA pe el la o prima auditie, chiar si la o a doua.

In mod surprinzator, dupa 14 ani de activitate cei doi britanici (Andy Cato si Tom Findlay) se reinventeaza prin acest album, cu putin (mai mult) ajutor de la o jumatate de Empire of the Sun, Nick Littlemore. Contributia lui Littlemore se simte pe tot albumul, lui apartinandu-i vocea de pe patru piese (Fall Silent, Not Forgotten, Cards to Your Heart, Warsaw). De asemenea, am putea pune tot pe seama lui si orientarea GA inspre synth-pop-ul anilor '80.

I Won't Kneel si Paper Romance par piese rupte de pe un album Ladyhawke si remixate. Dar si acest lucru se poate explica tot prin Nick Littlemore. Acesta imparte o trupa de art-rock-punk-dance cu Ladyhawke (Pip Brown pe numele ei adevarat) intitulata Teenager. Deci, daca ar fi sa aratam cu degetul, atunci Nick Littlemore ar fi vinovatul pentru schimbarea de stil.

Oricare ar fi fost motivul pentru care Groove Armada a ales sa nu sune ca Groove Armada si sa-si mai diversifice un pic repertoriul cu o injectie de future-pop, a fost o alegere cu un rezultat cum nu se poate mai bun - Black Light.

4 3

Asa cum o spune si titlul albumului (Black Light) toate piesele imprasite prin difuzoare o atmosfera mai intunecata, dar Andy si Tom au ramas consecventi atunci cand vine vorba de energia contagioasa cu care isi incarca de obicei piesele - cu mentiune ca daca inainte baietii te faceau sa shake it si sa-ti misti picioarele pana la epuizare, acum te fac sa dai din cap si sa te misti ceva mai potolit si mai melancolic pe piese electro-rock ca Look Me In The Eye Sister, cea care da si startul albumului.

SaintSaviour ia in stapanire piesele I Won't Kneel, Paper Romance si Time & Space si le duce la capat superb, cu o voce din alte timpuri (aceeasi ani '80) care-ti intra pe sub piele si-ti electrizeaza parul. O alta contributie important este Jess Larrabee, care completeaza foarte bine albumul pe piesele Look Me In The Eye Sister, Just For Tonight, atunci cand Nick sau SaintSaviour iau o pauza de respiro. Nu poate fi trecuta cu vederea nici piesa Shameless, o colaborare cu Bryan Ferry (ex-Roxy Music) care aici aduce aminte de un David Bowie tanar caruia i s-a administrat o doza buna de Groove Armada, iar rezultatul este o piesa chill si sexy.

1 2
Track listing:
Look Me In The Eye Sister (feat. Jess Larrabee)
Fall Silent (feat. Nick Littlemore)
Just For Tonight (feat. Jess Larrabee)
Not Forgotten (feat. Nick Littlemore)
I Won't Kneel (feat. SaintSaviour)
Cards to Your Heart (feat. Nick Littlemore)
Paper Romance (feat. Fenech-Soler & SaintSaviour)
Warsaw (feat. Nick Littlemore)
Shameless (feat. Bryan Ferry)
Time & Space (feat. SaintSaviour & Jess Larrabee)
History (feat. Will Young)

Pana la urma, Black Light nu suna deloc a Groove Armada, pentru ca cei doi au decis sa se retraga un pic mai in spate si sa lase ca prim-planul sa fie luat de cei aflati la microfon. Toate piesele sunt colaborari cu solisti cu personalitati puternice (chiar daca in unele cazuri inca nu foarte cunoscuti), care isi pun imediat amprenta lor pe orice inregistreaza. Tot datorita lor, de cele mai multe ori, piesele au o incarcatura emotionanta coplesitoare: You can write me a love letter/ But there’s nothing to say/ Don’t wanna take a chance on your paper romance, anyway.

Black Light este un album care va imparti fanii GA in doua tabere. Un astfel de material nu are cum sa te lase indiferent, fie iti place la nebunie (cazul meu) si il pui pe repeat pana-ti arde bateria, fie strambi din nas si zici asta nu e Groove Armada si-l arunci de-o parte, asteptand sa revina la piesele pe care sa shake it.

I think even people who’ve hated everything we’ve ever made before could absolutely love this record. I’m incredibly proud of it. If I could leave just one album of ours behind, there is absolutely no question as to which one it would be.
Andy Cato, Groove Armada

Groove Armada pe MySpace (puteti asculta intregul album Black Light pe pagina lor de MySpace)
Groove Armada pe Wikipedia