Album: Goldfrapp - Head First

S-ar putea spune ca Goldfrapp s-a aruncat cu capul inainte atunci cand a inregistrat Head First, pentru ca rezultatul este un album format din 9 piese destul de sterse, Rocket fiind cea mai memorabila, singura pe care s-o iei cu tine pe un iPod. Da, Alison este la fel de sexy, de seducatoare si volatila in toate nuantele de roz si albastru de pe coperta si din videoclipul la piesa Rocket, dar cam atat.

De la prima si pana la ultima piesa, albumul pare o compilatie diluata de ABBA, Kylie Minogue, Pamela Stanley si Donna Summer, iar Goldfrapp puteau mai bine de atat. Din pacate, nimic de pe Head First nu aminteste de energia sau consistenta unor piese precum Strict Machine, Number 1, Black Cherry, Oh La La, Satin Chic etc. Those were the good days!

Will Gregory a cazut si el in nostalgia synth-urilor si a computer-pop-ului anilor '80, ca atatia altii care au lansat recent albume, dar nu i-a reusit intocmai ca lor, asa ca asteptati-va la un trip disco de genul back in the '80, cu o Alison Goldfrapp imbracata intr-o salopeta roz, cu leg warmers, luminata de un discoball si care se mandreste ca are o racheta: "Oo-ooh I got a rocket/ Oo-ooh you're going on it/ Oo-ooh you're never coming back."

1 2
Track listing:
Rocket
Believer
Alive
Dreaming
Head First
Hunt
Shiny And Warm
I Wanna Life
Voicething

Cele mai bune piese de pe album sunt Rocket, Believer, Shiny & Warm si I Wanna Life, restul trec aproape neobservate, nu atrag atentia in niciun fel. Fiind un album foarte omogen, se asculta usor si mai mult din inertie, singurele tresariri fiind la cele patru piese enumerate.

Pe langa cele patru piese, Voicething, cea care pune punct albumului, iese si ea in evidenta prin faptul ca este construita dintr-o linie melodica foarte simpla si sunete si lalalala-uri scoase de Alison - un pic experimentala, dar pentru care-ti pierzi interesul dupa o singura ascultare.

Pe mine, cel putin, cel de-al cincilea lor album, unul asteptat de multi cu sufletul la gura, m-a dezamagit. Head First nu reuseste sa fie memorabil prin aproape nimic. Clapele vintage, synth-urile si sample-urile 80's ale lui Gregory sunt lipsite de orice vlaga, iar Alison pare epuizata si evaporata, pe jumatate absenta. Pentru un album care incepe cu promisiunea unui trip pe o racheta, prin cine stie cate stratosfere, totul se dezumfla destul de rapid in norisori roz.

(Desi albumul trebuia sa se lanseze abia pe 22 martie, il puteti gasi pe tot pe YouTube)

Site-ul oficial Goldfrapp
Goldfrapp pe MySpace