Album: Gogol Bordello - Trans-Continental Hustle

gogol
Urmand drumul lung al urcarii de la o trupa underground din New York la una cunoscuta si dorita pe scenele concertelor mari, Gogol Bordello pare a fi gata pentru o reusita de zile mari. Asta pentru ca noul album, Trans-Continental Hustle,  este si primul album al trupei care apare sub numele unei mari case de discuri si a fost produs de Rick Rubin, care a fost si producatorul altor nume mari ca Metallica sau Johnny Cash.

Chiar daca acest album reprezinta sansa celor de la Gogol Bordello sa castige si mai multi fani, trupa gypsy punk nu se dezminte de stilul ei. Asa ca, pe acest al cincelea album regasim mixul de stiluri est europene, care era deja foarte diferit de aproape orice, si caruia ii sunt adaugate ritmuri de salsa. Influenta ritmurilor latino exista pentru ca Eugene Hutz s-a stabilit in Sao Paolo, oras care a devenit, in mod evident, o parte din el, deci, si o parte din muzica sa. Pe In the meantime in Panambuco, chitara este clar spaniola, iar fluierul samba completeaza sound-ul latin.

Hutz are misiunea de a aduce cultura romani in fata unui public cat mai mare si de a-l face pe acesta sa inteleaga mai mult decat se poate vedea cu ochiul liber din aceasta cultura. Iar dedicarea sa pentru aceasta cauza este prezenta si pe ultimul album, cu piesa Break ("Just because I came from Roma camp of the hill, they put me in a school for the mentally ill") care te face sa intelegi ca, de fapt, tot Hutz are ultimul cuvant de spus.

Totusi, noul album prezinta si o parte ceva mai linistita, care nu este deloc caracteristica celor de la Gogol Bordello, dar care nici suparatoare nu este. Este drept ca vocea lui Hutz suna mult mai bine la volum mare, asa cum ne demonstreaza piesa Immigraniada (We’re Coming Rougher), dar parca nici cand nu are atata forta nu suna prea rau.

Albumul contine 13 piese, care respecta formula si stilul Gogol Bordello cu care ne-am obisnuit de-a lungul anilor si pare sa vina ca o continuare normala la tot ce au facut ei pana acum. Trans-Continental Hustle va suna foarte bine la urmatorul lor concert de la Bucuresti, pacat ca Sala Palatului nu le va permite fanilor sa se desfasoare asa cum trebuie.

Track listing:
Pala Tute
My Companjera