Album: Fidelity, JP, Chrissie & The Fairground Boys

Fidelity este un album semnat JP, Chrissie and the Fairground Boys si este genul de LP care are o poveste intriganta, desi platonica (caci altfel nu ar fi intriga in ecuatie) in spate. Dar pentru a va povesti despre album, ar trebui mai intai sa faceti cunostinta cu proiectul muzical, fara de care poate nu mi-ar fi fost dat sa ascult un album cap-coada si chiar sa imi faca placere.

Multora va este cunoscuta Chrissie Hynde, ca solista, textiera si compozitoarea indracita de la Pretenders. Dupa cateva decade in care nu a renuntat sub nicio presiune la forma care a consacrat-o pe scena, indiferent de schimbarile mai mult sau mai putin subite care s-au petrecut in formatie, Chrissie Hynde scoate un album in alta formula, alaturi de JP Jones, un anonim (daca mi se permite) din UK.

jpchrissie jpchrissie2

Chrissie, a carei voce cu toti o apreciem, macar in epicul si arhi-cunoscutul I’ll Stand by You, este o prezenta pe care de aproximativ 20 de ani nu am mai simtit-o pe scena sau in studio cu o oarecare emfaza. Dar intotdeauna a fost bine-primita, oricat de modesta ar fi fost (re)venirea la rampa. Desi subiectiva (si aici cred ca mi se cuvine sa spun asta), nu pot sa nu mentionez ca primul album Pretenders, care, de altfel, poarta sec numele trupei, este, langa Rumours-ul celor de la Fleetwood Mac, printre cele mai interesante albume in istoria rock. Asa ca poate imi este iertata sperietura pe care am tras-o atunci cand am vazut numele solistei asociat cu un proiect, altul decat Pretenders.

Din fericire, Fidelity, care oficial a fost lansat in SUA pe 24 august 2010, este unul foarte bun si dezminte (aproape) orice prejudecata legata de tabu-ul si intrebarile vis-a-vis de o posibila dezbinare a longevivei formatii. Structurand in 11 melodii iubirea platonica si cvasi-imposibila dintre o femeie si un barbat, considerabil mai tanar decat ea, povestea albumului surprinde prin niste versuri reusite si acorduri cu care The Pretenders, din pacate, nu a mai facut piei de gaina de multa vreme in randul fanilor.

Nu ma aflu in locul de judecata si nici macar cu parerea nu mi-as permite sa ma dau, insa a tot fost asociat albumul si poezia aproape dureroasa din spatele versurilor cu o oarecare relatie amoroasa dintre Chrissie (cca 60) si JP (cca 30). Asadar versurile ei din Perfect Lover (“I found my perfect lover but he's only half my age / He was learning how to stand when I was wearing my first wedding band / I found my perfect lover but I have to turn the page / But I want him in my kitchen and standing on my stage.”) si ale lui din Leave me if You Must (“I woud’ve been brand new for you babe / I want you to be mine / But I’ve been 12 for a long time”) sunt cel putin de pus sub semnul intrebarii. Am putea, de altfel, sa consideram intreg albumul ca pe o scrisoare deschisa intre unul si celalalt, unde intimitatea este dizolvata cu fiecare ascultator in parte.

Primul extras pe single este If You Let Me, o melodie pe care o buna prietena ar cataloga-o drept “saltareata” si care beneficiaza de un videoclip interesant, un micro-film in esenta, ce face apel la eternul amor dintre un vampir si un muritor, care provoaca valva in ultima vreme din ce in ce mai mult. Obisnuiti cu amorul adolescentin din busterul Twilight, acest videoclip creeaza senzatii noi, vecine cu frica si, culmea, extazul.

Cu siguranta altfel si unul din cele mai bune albume pe care le-am ascultat in ultma vreme, Fidelity ii aduce in prim plan atat pe newcomer-ul JP Jones, cat si pe legenda Chrissie Hydne, care suna si arata mai bine ca niciodata.

Fidelity

Track listening:

1. Perfect Lover