Album: Faithless - The Dance

Dupa 4 ani de pauza, Faithless reaprinde scanteia de dupa No Roots cu albumul The Dance. Dido revine printre colaboratorii trioului si vocea ei apare pe doua din cele zece melodii, North Star si Feelin' Good. Albumul parca nu este atat de wow, dar nu dezamageste. Desi ar fi trebuit sa fie bliss, sa fie dincolo de asteptari si sa te zdruncine sanatos.

De zdruncinat, te zdruncina pe alocuri cu house, synth, trance si ritmuri jamaicane... si au scos minim doua piese care sa iti faca parul de la ceafa sa se zburleasca, Not going home si Tweak Your Nipple.

"Not going home, it's not over till I can take you with me" - suna promitator, foarte promitator. Not going home te duce pe drumul cel bun si iti starneste pofta de dans si mai mai ca te face sa topai in sus de fericire ca a mai iesit un material Faithless. Pana cand incepe Feel me si vocea ce seamana cu cea a lui Dave Gahan de la Depeche Mode urla la tine "feel me know, feel the pain or take the blame" si simti cum ti se ridica o spranceana in confuzie.

Adevarat nu este vocea lui Gahan, ci a lui Neil Arthur de la Blancmange, o trupa britanica de new wave, synth pop activa in anii '80, dar este pe aproape. Si asta este un semn ca fiecare colaborator isi lasa puternic amprenta asupra melodiei pe care apare, lucru evident si pe piesele Crazy Bal'Heads, dominat de ritmuri jamaicane via Jonny Fox de la The King Blues, si Comin Round, pe care apare Dougy Mandagi de la Temper Trap.

O piesa surprinzatoare este Love is My Condition feat Mia Maestro, foarte trippy. Zici ca e muzica de zane, nu de club si nu e genul care sa emotioneze sute sau mii de oameni care sa adere la altarul Faithless. Feelin' Good este o piesa in spiritul trupei, iar vocea lui Dido pica perfect si la momentul potrivit, lucru ce nu se intampla neaparat si in cazul North Star care este mai lenta si redundanta. Iar vocea lui Maxi Jazz se aude cel mai bine pe Flyin Hi, unde isi sopteste hipnotic versurile si te ademeneste in lumea lui.

Cam asa o duce albumul, cand te ridica la ceruri cand te darama incet, incet. Noroc cu Sun to me care nu se incurca cu vreun intro care sa te tachineze si incepe in forta din prima. Si esti iar cu mainile sus si dai din cap fericit (bine, poate nu chiar cu mainile pe sus, dar din cap sigur dai). Si numai bine, ca e piesa de final de pe album si il incheie glorios.

Daca The Dance spune ceva, atunci mesajul este ca era Faithless nu s-a incheiat they'll never stop trying si ca they're not going home. Maxi, Sister Bliss si Rollo nu au terminat ce aveau de zis si The Dance doar redeschide apetitul fanilor.

1. Not Going Home
2. Feel Me (feat Blancmange)
3. Crazy Bal'heads (feat Johnny "Itch" Fox)