Album: Eminem - Recovery

Albumul pe care Eminem l-a lansat anul acesta se vrea o continuare, dar, in acelasi timp, si o scuza la esecul din 2009, Relapse. Si cum putea sa se numeasca un astfel de album, venit imediat dupa "o recidiva", decat Recovery? Ar fi putut la fel de bine sa se numeasca si Rebirth (pentru ca asta reprezinta acest album pentru cariera rapperului), dar Lil Wayne i-a luat-o inainte si l-a si avut ca invitat pe Em pe o piesa (Drop the World) de pe albumul cu acest nume.

Din multe puncte de vedere, Em si-a atins scopul cu Recovery. Multe dintre cronicile pe care le-a primit sunt favorabile si anunta ca Em a depasit momentul lipsit de inspiratie de anul trecut. Una dintre piesele de pe album s-a transformat intr-unul dintre cele mai de succes hituri de anul acesta, Love the Way You Lie ajungand la peste 140.000.000 (!!!) de vizualizari pe YouTube.

Totusi, in afara de o ploaie de scuze si de versuri in care Eminem ne spune cum s-a redescoperit si reinventat si ca stie unde a gresit si ca nu o sa se mai intample etc., pe Recovery sunt foarte putine piese cu adevarat bune.

Eminem Eminem
Tracklisting:
Cold Wind Blows
Talkin' 2 Myself (featuring Kobe)
On Fire
Won't Back Down (featuring Pink)
W.T.P. (White Trash Party)
Going Through Changes
Not Afraid
Seduction
No Love (featuring Lil Wayne)
Space Bound
Cinderella Man
25 to Life
So Bad
Almost Famous
Love the Way You Lie (featuring Rihanna)
You're Never Over
Bonus track

Recovery incepe in forta cu Cold Wind Blows, o piesa plina de nerv, pe care Eminem isi face intrarea prezentandu-se in stilul caracteristic: "Fuck it I'ma loose cannon/ Bruce Banner's back in the booth, ya'll are sittin' ducks, I'm the only goose standin'/ I'll set the world on fire, piss on it put it out", dar cu un refren care este un pic iritant.

Cu Talkin' 2 Myself Eminem da startul pieselor confesive, in care-si pune cenusa-n cap si se scuza in fata fanilor: "Before I start this song man/ I just want to thank everybody for being so patient/ And bearing with me over these last couple of years/ While I figure this shit out"; de asemnea, se si dezice de Relapse: "I was on drugs, Relapse I was flushing them out/I’ve come to make it up to you now, no more fucking around/I’ve got something to prove to fans, ’cause I feel like I let ‘em down."

On Fire este una dintre cele mai slabe piese de pe album, cu versuri acide indreptate inspre critici ("Critics, man, critics never got nothin nice to say, man/ You know the one thing I notice about critics man?/ Is critics never ask me how my day went/ Well imma tell em"), cu toate ca pe mai mult de jumatate din acest album Eminem isi recunoaste si el punctele slabe din ultimii doi ani, pentru care criticii l-au taxat. Pe Won't Back Down o avem pe Pink pe refren, dar in rest piesa nu este spectaculoasa, decat poate atunci cand volumul scade si apoi revine la normal dupa versurile lui Em: "Tryin’ to turn me down, that’s why I’m talkin’ to you/ Turn me up, what are you insane?", dar este un truc destul de ieftin.

Going Through Changes (pe care apare si vocea lui Ozzy Osbourne sub forma de sample) si Not Afraid sunt alte doua piese pe care Eminem vorbeste despre problemele pe care le-a avut, despre schimbarile prin care trece si despre faptul ca nu-i este frica sa-si asume greselile si sa se corecteze: "And to the fans, I’ll never let you down again, I’m back/I promise to never go back on that promise, in fact/Let’s be honest, that last Relapse CD was eh". Ambele sunt doua dintre piesele reusite de pe acest album.

Un alt sample iesit din comun (Haddaway cu What Is Love) si o colaborare foarte buna cu Lil Wayne apar pe piesa No Love - una dintre cele mai bune de pe album, cu un Lil Wayne in forma si care baga unele dintre cele mai bune versuri ale sale: "Throw dirt on me and grow a wildflower/But it’s fuck the world, get a child out her/Yeah, my life a bitch, but you nothin’ ’bout her/Been to hell and back, I can show you vouchers/I’m rollin’ sweets, I’m smokin’ sour, married to the game, but she broke her vows/That’s why my bars are full of broken bottles, and my nightstands are full of open bibles/I think about more than I forget, but I don’t go ’round fire expecting not to sweat… Be good or be good at it, fuckin’ right I got my gun: semi-Cartermatic" si cu un Eminem cu un flow excelent, ca-n vremurile bune.

Space Bound si Cinderella Man suna bine, dar toate scuzele lui Eminem devin deja enervante si redundante. 25 To Life este inca o piesa care suna bine, cu un Em plin de nerv si care scuipa versurile ca pe primele albume, iar So Bad are un negativ cu un beat care se lipeste de timpan (Dr. Dre este responsabil) si cu un refrent care-ti ramane pe limba: "So bad/ So good that i'm so bad/ Guarantee i'll be the greatest thing you ever had/ Cause you aint never met nobody like me".

Colaborarea cu Rihanna a fost la momentul sau o surpriza destul de ciudata, avand in vedere ca aceasta face parte cam din aceeasi tabara a cantaretelor cu care Em sterge pe jos in multe dintre piesele sale din trecut. In orice caz, Love the Way You Lie a fost un succes care a asigurat revenirea lui Eminem, cel putin in mainstream, iar Em avea nevoie de acest lucru ca de apa.

All in all, revenirea lui Eminem este binevenita, desi poate a exagerat cu scuzele, dar si cu lungimea albumului, cu 17 piese (putea sa renunte la cateva) ce necesita ceva rabdare pentru a le asculta cap coada.

Piesele favorite de pe acest album: No Love, Not Afraid, Going Through Changes, So Bad.

Eminem pe Wikipedia
Eminem pe MySpace