Album: Delphic - Acolyte

Delphic (James Cook - voce si bass, Matt Cocksedge - chitara, Richard Boardman - synths) este o trupa de alternativ dance/post-dance foarte proaspata (implinesc un an in curand) care si-a propus sa aduca ceva elemente noi in sfera muzicii indie, care in ultima vreme parca a inceput sa devina un pic cam monotona. Au reusit? Da. Primele lor piese, lansate anul trecut, au creat valuri de entuziasm atat printre randurile criticilor, cat si printre cei care isi traiesc zilele cu MTV2 si prin cluburile de muzica alternativa.

Astfel ca, dupa ce au impartit pe posturi vreo trei piese (Counterpoint, This Momentary, Doubt), cei trei baieti cu feţe de geeksi s-au trezit ca lumea vrea mai mult de la ei: un album - Acolyte sa-i fie numele. Dar albumul lor de debut s-a bucurat de un atat de mare succes, incat s-au vazut nevoiti sa-si faca bagajele si sa ia lumea la picior pentru a-l promova world wide - Anglia, Japonia, Statele Unite, Germania, Franta etc. Asta dupa ce au mai facut un tur de forta impreuna cu cei de la Bloc Party.

Succesul de care se bucura Delphic se datoreaza intr-o oarecare masura si faptului ca toata lumea ii vede drept continuatori ai celor de la New Order. Asemanarea cu acestia este cum nu se poate mai indreptatita - pe langa faptul ca ambele trupe sunt din Manchester, au si stiluri similare. In ceea ce priveste comparatia pe care toata lumea le-a lipit-o pe spate sau pe frunte, cei de la Delphic nu se arata deloc deranjati, dimpotriva: Well a lot of people say we sound a lot like New Order, which again is very cool – we are very proud to be a Manchester band because it has such a good music heritage and we really want to be a part of that. You can’t be in a better place than Manchester if you’re an up and coming band. (mai multe in interviul de aici)

1 2
Track listing:
Clarion Call
Doubt
This Momentary
Red Lights
Acolyte
Halcyon
Submission
Counterpoint
Ephemera
Remain

Dar ca sa aducem comparatiile cu alte trupe un pic mai aproape de vremurile noastre, Delphic pare un amestec placut intre Klaxons, Bloc Party, Hot Chip si The xx. Despre ei se mai spune si ca ar fi Friendly Fires 2.0 sau ca unele piese au ceva a la Pet Shop Boys. Iar comparatile ar putea continua la nesfarsit, pentru ca debutul lor este unul foarte eclectic-electric.

Clarion Call, piesa care deschide albumul da impresia ca vor urma numai piese electro-rock, hard stuff, dar imediat vine Doubt, ceva mai linistitoare si care combina atat de bine synth-pop-ul anilor '80 cu muzica electronica a anilor '90. No doubt.

This Momentary este superba, un pic in stilul celor de la The xx, mai ales la nivelul versurilor: "Can we make the time to leave it behind and reshape, remake our/ Fate in what we see, how you feel so unsteady,/ I'm already out of reach, remember finding your feet,/ In a fine time, take time to find me,/ I'l be ready waiting, let's do something real.../ Let's do something real", dar cu un cu totul alt tempo.

Apoi Red Lights este cat se poate de New Order, plina de o energie care se construieste crescator, pentru ca spre sfarsit totul sa alunece intr-un instrumental electronic hipnotic. Acolyte, cea care da titlul albumului, este o piesa techno lunga de 10 minute, spectaculoasa si psihedelica.

Dar cu Halcyon, Submission si Counterpoint, cei trei revin la influenta lor majora si la versurile despre despartiri si neintelegeri: "You said enough, you said too much/ You focus solely on her touch, and halcyon/ In arguments set in stone/ In promises of what was once, you come undone" sau "The less you expect from me, the less you get/ Every test you give me the more I can remedy myself/ I can't keep giving into mistakes I've made/ I can't keep living life left behind, I don't recognize myself".

Debutul celor de la Delphic isi merita toate aplauzele si criticile pozitive, chiar daca se inspira mult din alte trupe (chiar daca copiaza anumite parti), punctul lor forte sta in felul in care asambleaza totul matematic pentru a-si obtine piesele, iar rezultatul este unul original, care va naste o gramada de acoliti. Eu sunt unul.

Delphic pe Wikipedia
Delphic pe MySpace
Site-ul oficial Delphic