Album: Deftones - Diamond Eyes

Deftones lasa de-o parte Eros si lanseaza Diamond Eyes. Asta dupa accidentul basistului Chi Cheng, cand cei de la Deftones renunta la tot ce lucrasera pentru albumul Eros (care trebuia lansat in 2009) si, alaturi de Sergio Vega (Quicksand) cu care mai colaborasera in trecut, in luna mai a lui 2010 lanseasza discul: Diamond Eyes. Dar chiar daca am asteptat inca un an noul album, nu l-am asteptat degeaba, pentru ca materialul final suna foarte, foarte bine.

Cele 11 piese ale albumului Diamond Eyes se leaga bine una de alta si amprenta Deftones se simte pe fiecare dintre ele, chiar daca trupa a petrecut un timp relativ scurt in studio - inregistrarile au inceput in 2009 si albumul a fost lansat in 2010. Trecuti printr-o perioada nu foarte buna, Chino Moreno si trupa au reusit totusi sa scoata un produs prin care sa defuleze fara sa-si piarda insa identitatea.

Piesa care deschide albumul este si cea care da numele acestuia, Diamond Eyes. Melodia reuseste sa balanseze perfect chitara grea a lui Stephen Carpenter si vocea oarecum emotionanta a lui Moreno si arata ca poti oricand sa imbini heavy si nu-metal fara sa creezi vreun discomfort. Dar cele mai "heavy" melodii de pe album sunt Rocket Skates si CMND/CTRL. Asta si datorita faptului ca Stephen iese la rampa cu chitara si capteaza toata atentia, chiar daca vocea lui Moreno se zbate sa rivalizeze sunetele electrice ale instrumentului.

Beauty School este piesa care vine si linisteste un pic atmosfera, reusind sa rupa ritmul pentru un nou inceput. Asta pentru ca albumul foarte bine balansat e gandit ascendent. Dupa Beauty School urmeaza Prince, care creste ritmul pe masura ce melodia se termina. O alta schimbare vine si prin Sextape, care calmeaza lucrurile dupa Rocket Skates si lasa loc ultimelor 3 piese care incheie albumul in stilul propriu Deftones: echilibrat.

In mare parte, Diamond Eyes nu sparge tiparele si nici cei de la Deftones nu se aventureaza in afara stilului lor. Albumul Eros era gandit putin in afara zonei pe care o acoperea trupa, insa acum se pare ca trupa a simtit nevoia unui material care sa ii asigure unitatea si care sa ne dovedeasca si noua si membrilor ca Deftones va continua sa fie un nume important in lumea muzicala.

Diamond Eyes
Diamond Eyes
Royal