Album: Chew Lips - Unicorn

We're just a regular band that makes electro tunes.

Cu atatea proiecte electropop care au inflorit in 2009 (printre care si La Roux si Little Boots) si care au si reusit sa se imbrace in toate copertile glossy care conteaza, n-a prea ramas mult spatiu de miscare/ afirmare pentru alte trupe mici care vin pe acelasi val, dar in 2010. Totusi, cei de la Chew Lips au reusit sa atraga din ce in ce mai multa atentie asupra lor si, culmea, nu datorita unor tinute extravagante, unor "scandaluri tabloide" sau a unui hedonism exhibat. Felul modest in care se descrie trupa (just a regular band that makes electro tunes) este cat se poate de fidel realitatii, iar Chew Lips a reusit sa iasa in fata tocmai datorita simplitatii care le caracterizeaza perfect muzica si stilul.

Unicorn reprezinta albumul de debut al trupei si deja a rupt gura targului, primind cronici favorabile din partea multor critici de pe la publicatii cu nume grele, cum ar fi BBC Music, The Guardian, Elle, Q, NME sau Mojo, pentru a da doar cateva exemple.

Acele electro tunes, pe care cei de la Chew Lips spun ca le fac, sunt condimentate si foarte bine valorificate de vocea excelenta a lui Tigs - pe care multi nu se abtin sa o compare cu Karen Carpenter sau cu o alta Karen, cea de la Yeah Yeah Yeahs.

Cu Chew Lips, Tigs si-a mai imblanzit pornirile din proiectul sau solo, mult mai hard si mai intunecate, iar pe piesele de pe Unicorn vocea ei aluneca superb pe synth-urile jucause ale celor doi baieti (Will Sanderson si James Watkins). Albumul lor de debut suna foarte bine si ofera exact ceea ce trebuie urechilor, fara prea multe brizbrizuri si artificii - o linie melodica simpla si o voce curata, care vibreaza perfect pe versurile melancolice ale unor piesa ca Eight: "Empty bottle on your bed/ Broken hearted innocent/ Where you've been I wouldn't go/ Just another story told".

1 2
Track list:
Eight
Play Together
Slick
Karen
Too Much Talking
Toro
Two Years
Seven
Two Hands
Gold Key
Piano Song

Chew Lips au ales sa nu mizeze pe primele lor piese care au avut succes, Solo si Salt Air, si sa nu le includa pe albumul lor de debut. Dar asta nu inseamna ca Unicorn ar fi lipsit de piese la fel de valoroase si cu acelasi potential de "hituri". Chiar daca este un album foarte omogen, cu piese care curg foarte bine una in continuarea celeilalte si se leaga foarte bine intre ele, cateva piese ies ceva mai in fata si iti fac ochiul sa le pui pe repeat: Karen, Play Together, Slick si Toro.

NME i-a inclus in lista de trupe pe care merita sa va tineti ochii si urechile in 2010, iar noi va sfatuim sa faceti la fel, cat sunt hot si nu atat de cunoscuti.

Chew Lips pe MySpace
Chew Lips pe Wikipedia