Protone
Octopus
Praf
Brzd
Attack
Drop

Timp de 13 ani (+ sau -) Victor Popescu a tot lucrat cu sunetele electronice, s-ar putea spune ca le-a batut cu ciocanul pe nicovala, mai ceva ca Tony Stark atunci cand acesta isi faureste armura de otel. Dar, in cazul lui Victor, este vorba de altfel de ciocan si nicovala, iar armura care a rezultat in urma intregului proces se numeste Brazda lui Novac - cu o mana de android generoasa (a se vedea coperta albumului), ne ofera muzica electronica de cea mai buna calitate, de fiecare data cand are ocazia si de fiecare data cand se afla prin preajma unei prize, pentru a-si alimenta sintetizatoarele.

Tot Brazda lui Novac se numeste si mult asteptatul sau album de debut, care ne permite acum sa luam muzica lui BLN din club, direct in casti, peste tot dupa noi, la un test drive prin oras, de exemplu. Va spun de pe acum ca piese precum Praf sau DX percuteaza foarte bine printre cladirile bucurestene, rezoneaza excelent printre betoanele blocurilor si aproape ca reusesc sa imprastie pe ele proiectiile video colorate/psihedelice ale lui Vali Chincisan - omul care imbraca peretii cu visuals in cluburi la concertele BLN.

Brazda lui Novac este unul dintre cei mai originali artisti de muzica electronica de la noi, cu un stil aparte, pe care-l recunosti din primele secunde, ca si cand piesele sale ar ramane embedded pe timpan, dupa doar o prima auditie. Si nu e vorba doar de urechile noastre aici, ci si de ale lui Alan Wilder, care a dat cu semnatura pe sintetizatorul Korg MS-10 al lui Brazda si de Daniel Myer, care a ramas placut impresionat dupa deschiderea pe care le-a facut-o Brazda celor de la Covenant in Control. Tocmai de aceea este atat de greu de crezut/acceptat ca albumul din 2010 al lui BLN este unul de debut (mai ales ca piesele adunate pe album au fost compuse in perioada 2007-2009).

Brazda lui Novac @ Control Brazda lui Novac @ Control
Brazda lui Novac @ Control Brazda lui Novac @ Control Brazda lui Novac @ Control Brazda lui Novac @ Control

Chiar daca BLN spune ca scopul nu era unul de a scoate un material inchegat, intregul album se leaga bine, iar piesele curg una dintr-alta.

Square deschide in forta albumul, cu un IDM care loveste agresiv in difuzoare si care-ti face talpile sa vibreze, fie ca esti in Control, dupa 4 beri, fie ca esti in RATB cu ochii pe geam. Pilot este mai senina&armonioasa si risipeste toata atmosfera dark (wave) creata de Square. Este mai degraba un chill ritmat, cu o voce feminina placuta, care-si sopteste versurile pe repeat, ca intr-o transa.

Dx
este ca o jucarie colorata de plastilina, un modelino care aluneca in toate directiile, imprevizibil si de care nu te mai saturi, cu sunete retro-electro a la the 80's. Patcher este mai minimalista, cu un aer ceva mai grav si un sentiment de melancolie care se propaga, sub forma unor ecouri, in slalom, printre beat-urile ritmate.

Scrollwork
este rezultatul colaborarii dintre BLN si Silent Strike, o piesa absolut superba, care combina synth-urile luminoase si fragile ale lui Silent Strike, cu beat-urile apasate si ritmate ale lui BLN - un trip care ar trebui sa-i faca pe cei doi sa se gandeasca la mai multe colaborari.

Untrue te trimite cu gandul la o calatorie linistitoare in spatiu, fara prea multe beat-uri, doar o simfonie aerisita de sunete electronice. Fit se potriveste foarte bine langa Dx, vorbesc parca aceeasi limba, desi Fit are un accent un pic mai agresiv. Love este, ca si Pilot, plina de melancolie, dar aluneca si inspre latura mai dark, asa cum se intampla de obice cu toate povestile de dragoste.

Protone
vine ca un fel de continuare a atmosferei dark, creepy chiar, cel putin la inceput, pentru ca apoi este imblanzita cu sunete electronice mai "colorate", ce-i confera un ritm contagios. Octopus este un slow-burner, o piesa care acumuleaza tensiune timp de 3 minute, ca si cand Brazda ar fi aprins fitilul unui baton de TNT si ne numara secundele ramase cu sintetizatoarele - daca sunteti atenti veti auzi si cronometrul...

Praf
pastreaza atmosfera intunecata pe fundal, dar peste ea vine o serie complexa de sunete electrice care construiesc un fel de limbaj magnetic (pentru ciocan si nicovala, bineinteles), totul acompaniat de beat-uri, pe care incheieturile incep sa se trezeasca la viata.

Brzd
este ca un fel de carte de vizita, un fel de autocaracterizare, in care Brazda, adopta un stil minimalist, din modestie - un fel de poveste simpla cu synth-uri in loc de cuvinte. Attack este din nou un slow-burner, o piesa care construieste linistea dinaintea furtunii/atacului, care se dezlantuie pe la jumatate ca ragetul sfasaiat si pixelat al Godzillei.

Drop
pune punct in stilul grav in care se si deschide albumul, dar mai minimalist, fara beat-uri prea energice, dar solide si seci, cu o compozitie haotica, scapata de sub control.

Cu alte cuvinte, albumul lui BLN este un "foie gras al muzicii electronice romanesti". Nu va mai pot spune decat Eat it. It's good for you.