Album: Bonobo - Black Sands

Simon Green aka Bonobo, omul care a reusit sa dea o forma palpabila conceptului de chill out, a reusit sa revina dupa 4 ani cu un nou album care sa ne puna pe jar, Black Sands. Albumul a fost lansat la inceputul anului, in luna martie, si Simon a ajuns si pe plaiurile noastre in turneul sau de promovare pe 4 iunie la Arenele Romane, cand am avut ocazia sa ne adancim pe viu in Black Sands.

Am avut sansa sa-l redescoperim prin prisma noilor sale cantece si prin prezenta talentatei Andreya Triana, vocea de pe album. Nu poti zice ca Bonobo a schimbat macazul sau ca a reinventat roata cu al sau ultim album, dar poti sa zici linistit ca nu bate apa-n piua inutil si ca tot ce iese din mainile lui este o impletitura perfecta de tonuri de bass, trip hop, pop si down tempo.

Melodiile de pe album te plimba ca intr-un carusel, cand mai sus, cand mai jos. Prelude te introduce cu ritmuri asiatice in lumea Black Sands, de unde esti luat alert pe sus de Kiara si ale sale influente breakbeat. Surprizele continua ca niste hopuri in drum cu We could forever extras dintr-un soundtrack al Caraibelor, explozia de sunete de pe 1009 si cantecele pe care se aude vocea solistei Andreya, suava si usor melancolica, The Keeper, Eyesdown si Stay the same.

Daca Green este un compozitor bun, caruia ii place sa se joace cu instrumentele si starea de spirit a ascultatorului, atunci Triana este completarea perfecta pentru compozitiile lui. Vocea ei contrasteaza cu partile electronice si reci ale melodiilor, transformandu-le radical.

Ascultand albumul te minunezi de cat de bine impaca instrumentele clasice, vioara, pianul si trompeta, cu cele electronice. Si daca nu l-am fi vazut live, am fi zis ca doar in studio iti ies astfel de miscari acustice. Cel mai bine probabil ca i-a iesit pe piesa Kong, unde fluierele dicteaza directia punctata ocazional de cate un sunet cu iz futuristic.

Reuseste sa iti creasca pulsul, pentru ca apoi sa te readuca intr-o stare psihedelica intr-un singur cantec. Iar cand vrea sa te zguduie nitel, incheie un album cu o piesa ca Black Sands, pe care nici nu stii de unde sa o apuci. Mai ales ca abia ce iti revii dupa Animals pe care in primele 20 de secunde l-ai fi confundat cu un hit de rock alternativ.

Albumul cu siguranta nu este monoton, dar nici inovator. Este Bonobo facand ceea ce ne-a aratat ca stie sa faca pe primele sale albume, Animal Magic (2001), Dial M for Monkey (2003) si Days to Come (2006), dar cam atat. Ramane insa un punct de referinta in domeniu si chiar si atunci cand he plays it safe reuseste sa te impresioneze.

Prelude
Kiara
Kong